رییس اداره فناوریهای مکانیزه کشاورزی :

سهمیه سوخت به ماشین آلات خود گردان کشاورزی فاقد پلاک تعلق نمی گیرد

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۱:۳۳:۳۰
کد خبر: ۹۲۲۸۴۵
سهمیه سوخت به ماشین آلات خود گردان کشاورزی فاقد پلاک تعلق نمی گیرد
رییس اداره فناوریهای مکانیزه کشاورزی گفت: در آینده ای نزدیک به ماشین های کشاورزی خودگردان مانند تراکتور،کمباین و.... که شماره گذاری نشده وفاقد پلاک می باشند سهمیه سوخت تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ شاهین شاهی زاده اظهار کرد: شماره گذاری ماشین های خودگردان کشاورزی در استان هرمزگان در حال انجام است.

وی بیان داشت: شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی از سال 93 آغاز شد که تا سال 95 حدود 500 دستگاه به صورت رایگان باهمکاری پلیس راهور انجام شده است.

به گفته شاهی زاده، طرح شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی از سال 96 به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: سازمان جهادکشاوزری طی تفاهم نامه ای شماره گذاری تعداد حدود 2 هزار و 500دستگاه ماشین خودگردان کشاورزی را به سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی واگذار کرده است.

رییس اداره فناوریهای مکانیزه کشاورزی با بیان اینکه سعی بر این شده که حداقل هزینه را برای بیمه شخص ثالث ماشین آلات درنظر گرفته شود وجرایم بیمه ای هم کاملا بخشیده شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 250 الی 300 پرونده جدید مربوط به ماشین آلات خودگردان بخش کشاورزی آماده شده که جهت بازدید پلیس راهور و مراحل نهایی پلاک گذاری در حال انجام می باشد.

به گفته وی، کشاورزان بایستی با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی در منطقه خود و با همکاری کارشناسان سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی مدارک خود در پرونده  شماره گذاری دستگاه را تکمیل و نسبت به پلاک گذاری تراکتور خود اقدام نمایند.

این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار ماشین کشاورزی خودگردان در استان هرمزگان وجود داشته که تاکنون حدود یک هزار و 300 دستگاه دارای پلاک  و مابقی طی چندین ماه آینده با مشارکت تراکتور داران می بایست شماره گذاری شود.

شاهی زاده در پایان در خصوص مزایای پلاک گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزان خاطرنشان کرد: شناسایی ماشین ، حمایت از کشاورزان در حوادث احتمالی ، ایمنی بیشتر، نقل و انتقالات مالکیت دستگاه ،تسهیل توزیع و دریافت سهمیه سوخت از مهمترین مزایای پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی استان هرمزگان می باشد.

 

نظر شما