سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان:

۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت است

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۶:۴۵
کد خبر: ۹۲۲۹۹۴
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان  گفت :در حال حاضر ۳۳مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان فعالیت دارند  که  ۱۴مورد در حال ساخت است و ۶۲مورد نیز در مراحل پیش ساخت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ یوسف عابدینی افزود : اجرای زیرگذر سرخون در محور بندرعباس- سیرجان به ارزش ۴میلیارد ریال نیز از  پروژه‌های این اداره‌کل است.

وی ادامه داد : منظرآرایی محورهای منتهی به بندرعباس به طول ۱۲و نیم کیلومتر با اعتبار ۵۰میلیاردریال از پروژه‌های در حال پیگیری است .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  هرمزگان تصریح کرد :طرح  ملی «ابرار » نیز اقدامی برای ایجاد راه‌های روستایی است که سهم استان هرمزگان احداث ۱۴۷کیلومتر راه روستایی است .

عابدینی اضافه کرد  : اعتبار این پروژه از محل بودجه و امکانات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد : در بشاگرد نیز در راستای همین طرح ۲۲کیلومتر جاده‌ ی روستایی احداث شده است و با توجه به تاکید استاندار هرمزگان موضوعات مربوط به این شهرستان به طور جدی در حال پیگیری است.

این مسئول  یکی از اقدامات مهم دیگر این اداره کل را لکه‌گیری محور سیاهو-احمدی به طول ۵۰۰متر مربع ونصب صد و هفتاد و سه عدد علائم راهنمایی و رانندگی در این منطقه است، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲نقطه‌ی حادثه خیز در استان شناسایی و ۱۳مورد آن رفع شده است، اظهار کرد:  در سه سال اخیر با روند کاهشی تلفات حاصل از تصادفات جاده‌ای رو به رو شده‌ایم.

عابدینی بیان کرد : مجموع تلفات برون شهری ۱۳۱ نفر در شش ماه‌ی نخست سال است و نسبت به پارسال ۱۱.۴درصد کاهش داشته است همچنین در جاده‌های روستایی با ۶۸درصد کاهش تلفات روبه رو بوده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه   ۱۳۰فقره برخورد نیز با تخلفات شرکت‌هاکی حمل و نقل صورت گرفته است ، اضافه کرد : در هفت ماهه امسال نیز ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تُن کالا از مبادی رسمی استان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته‌ایم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  هرمزگان، با بیان اینکه ۷۲ نقطه در استان هرمزگان‌مجهز به دستگاه تردد شمار است و به صورت آنلاین آمارهایی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد، گفت  : همچنین سامانه ۱۴۱ به طور شبانه روزی پاسخگوی نیاز مردم در سطح جاده‌ها است.

وی  عنوان کرد : بیشترین تردد در هفت ماهه امسال  در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس بوده  است.

خبرنگار ؛ جمیله دبیری نیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز