مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تاکید کرد:

لزوم ایجاد مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۳۷:۳۸
کد خبر: ۹۲۳۲۶۸
لزوم ایجاد مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی، می‌توان از ظرفیت های کارآمد روستاها بهره برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مریم یگانه در سمینار اشتغالزایی و محرومیت زدایی که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: در مناطق شرق و غرب استان هرمزگان، پتانسیل‌های خوبی برای ایجاد اشتغالزایی وجود دارد که با برنامه ریزی های مناسب می توان از این پتانسیل‌ها در راستای رفع محرومیت استفاده کرد.

وی گفت: در گام نخست می بایست ظرفیت‌های روستاها با کمک دهیاران، بخشداران و افراد معتمد که در مساجد با خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارند، رصد و شناسایی شوند.

یگانه بیان داشت: پس از رصد و شناسایی ظرفیت‌ها، باید نیازسنجی مشاغل در روستاها صورت گیرد و بر اساس این نیازسنجی، در راستای اشتغالزایی مثبت گام برداشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهار داشت: برخی مشاغل نیازمند تامین هزینه‌های هنگفت است اما می‌توان این گونه مشاغل را با تشکیل تعاونی‌های روستایی ایجاد کرد.

وی خطاب به دانشجویان اضافه کرد: در هر شهرستان باید با توجه به پتانسیل موجود اقدام به اشتغالزایی کرد و در این مسیر می‌بایست از کارشناسان دستگاه های مربوطه که می‌توانند در ایجاد اشتغال خانگی دخیل و موثر باشند  راهنمایی‌های لازم کمک بگیرید.

یگانه همچنین افزود: هر شهرستان، پتانسیل‌های خاص خود را داراست که برای ایجاد مشاغل خانگی متناسب با این پتانسیل‌ها، باید رایزنی و هماهنگی‌های لازم را با دستگاه های مربوطه و همچنین افراد کارآفرین هر روستا صورت گیرد.

وی اذعان داشت: برای جلوگیری از هدر رفت زمان و خروجی بیشتر و بهتر طرح اشتغال زنان و همچنین دستیابی سریع به توسعه، باید نیازسنجی شهرستان‌ها به لحاظ جغرافیایی با دقت صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز