مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۵۹:۲۶
کد خبر: ۹۲۳۲۸۷
ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس
مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان و مدیران باید بستر مناسب برای مشارکت حداکثری والدین در فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس ایجاد کنند و در این صورت است که تربیت مطلوب انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ نورعلی عباسپور در مراسم تجلیل از انجمن های برتر اولیاء و مربیان مدارس شهرستان بندرعباس گفت: باید به سمتی هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم که ارتباط بین مدرسه و خانواده بیش از پیش پررنگ تر دیده شود.

وی افزود: در صورتی حضور والدین در مدارس اثر بخش خواهد بود که رابطه والدین با مدرسه یک رابطه کیفی باشد و نگاه کمیتی به مشارکت والدین در فعالیت های مدارس نمی تواند ما را به اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش امیدوار سازد.

عباسپور باعنوان اینکه در ارتباط و تعامل مطلوب، تربیت معنا پیدا می کند، اظهار داشت: زیر ساخت اصلی تربیت در خانواده و مدرسه نهادینه و تشکیل می شود ولی تربیت یک فعالیت جمعی است که فراتر از خانواده و مدرسه، بلکه نیازمند مشارکت همه حوزه ها و نهادهای یک جامعه است.

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند که برای تربیت مطلوب آنها باید وقت گذاشت و اگر خانواده ها وقت کافی را در راستای تربیت فرزندان در دوره کودکی و نوجوانی اختصاص ندهند، فرزندان آنها در آینده دچار مشکلات تربیتی  خواهند شد.

این مسئول خانواده ها را الگوی اولیه در زندگی فرزندان خود دانست و رفتار والدین تأثیر بسزایی در شکل گیری رفتار و شخصیت فرزندان برشمرد.

عباسپور تصریح کرد: از آنجائی که تربیت یک فعالیت پیچیده و دشواری به شمار می آید، پس داشتن آگاهی، مهارت و توانمندی کافی  والدین برای مشارکت در تربیت امری ضروری و مهم است.

وی ادامه داد: مدیران باید شرایط و بستری فراهم سازند تا والدین بتوانند در همه فعالیت های آموزشی و پرورش مدارس فرزندان خود دخیل شوند و در تربیت آنها سهیم باشند.

عباسپور داشتن روحیه مطالبه گری والدین را ضروری دانست و اضافه کرد: برای اینکه در مدارس تربیت به خوبی اتفاق بیافتد به روحیه مطالبه گری والدین نیاز است. پیگیری و مطالبه برنامه های مطلوب آموزشی، تربیتی و پرورشی از طرف والدین، مدارس را به حرکت در می آورد تا به دنبال تربیت صحیح در مدارس باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز