معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خبر داد :

افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در استان هرمزگان

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۰:۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۲۳۳۵۲
افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در استان هرمزگان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد : ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر حیدری در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان گفت : برگزاری این نمایشگاه اقدام شایسته ای است که زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه، فعالان اقتصادی و صنعت خواهد شد.

وی بیان کرد : ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای تولید محصولات با کیفیت و بازار پسند ضروری است.
 
حیدری افزود : با توجه به استقرار گسترده صنایع در هرمزگان برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید زمینه برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنایع و فعالان دانشگاهی را فراهم خواهد ساخت.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد : ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ساز توسعه و رشد بیشتر استان هرمزگان و حل شدن معضل بیکاری با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خواهد شد.
حیدری تاکید کرد : تربیت نیروی انسانی ماهر دستاورد مهم ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد بود و در شرایط کنونی با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از معضل مدرک گرایی در جامعه باید دوری کنیم.
وی تصریح کرد : راه مایوس کردن دشمنان و خنثی کردن فشارها و توطئه های آنها علیه کشور، تولید محصولات با پشتوانه علمی، با کیفیت بالا و مشتری پسند است برای رقابت در بازارهای جهانی است.
دکتر حیدری افزود : بازرگانی استان هرمزگان با بازاریابی مناسب زمینه فروش محصولات دانش بنیان که دستاورد بخش صنعت و دانشگاه است را فراهم نماید.
***
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در آیین افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولیداستان گفت : امیدواریم در عرصه خدمت رسانی گامهای بزرگی برداریم.
وی افزود : باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید ، این نمایشگاه برگزار گردید.
قاسمی بیان کرد : از ٥٥ میلیون تن تولید فولاد در کشور ١٠ میلیون تن آن سهم استان می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد : 50 درصد تولید آلومینیوم کشور در استان هرمزگان تولید می شود .
وی تصریح کرد : برپایی چنین نمایشگاههایی در استان ادامه دار خواهد بود و امروز به یک خودباوری رسیدیم که ما میتوانیم ، باور داریم در استان می شود کار بزرگی انجام داد.
قاسمی افزود : حدود یکصد نفر از بنیاد نخبگان سراسر کشور جهت بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
***
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولیداستان گفت : ما از ظرفیت هایی که در اختیار داریم زمینه فعالیت تولیدی را در سطوح پایین تر ایجاد می کنیم.
سردار سالاری افزود : با نگاه خوبی که مدیران در استان دارند ما می توانیم اهداف بزرگی را پیش ببریم.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) خاطر نشان کرد : از همه دعوت میکنیم در اجلاس ١٥٠٠ شهید شرکت کنند .
وی آسایش و رفاه کنونی را از برکت خون شهدا دانست.
***
مدیرعامل ایزوایکو در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان بیان کرد : کشور در یک دهه گذشته به دانشی رسیده که در صنعت کشتی‌سازی خودکفا شده است.
وی افزود : در وضعیتی که کشور به آن دچار شده‌است بهترین فرصت در حوزه‌ی دریا برای فعالان این بخش است.
دکتر رضاییان اصل گفت : تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما تحمیل شد خودکفایی و رونق تولید را به خصوص در صنعت دریا برای کشور به ارمغان آورده است.
***
رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : وزارت صنعت، معدن و تجارت ٣٤ برنامه برای تولید و اشتغال پیش بینی کرده است که یکی از آنها نهضت ساخت داخل است.
حسن آقا کثیری افزود : طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) از اولویت های ما می باشد و بنگاهها میتوانند نیاز ها و مشکلات خود را در این سامانه تعریف کنند و ما دانشجویان را به بنگاه ها متصل میکنیم که بدون هزینه مشکلات و نیاز های بنگاههای کشور را رفع کنند.
وی گفت : بنگاههای ما به دنبال اشتغال هستند سعی شود از افراد به جای حضور در هیئت علمی دانشگاهها در صنایع از آنها استفاده گردد.
رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : تعداد 120 سرباز امریه برای صنعت و بنگاه هایی که R & D دارند در نظر گرفته شده است که می شود از آنها در جهت پیشبرد اهداف صنایع استفاده کرد.
حسن آقا کثیری خاطر نشان کرد : یکی از کارهای مهمی که پارک علم و فناوری باید در استان انجام دهد آموزش آشنایی با فضای کسب و کار است.
رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان گفت : در بحث صنایع کوچک و متوسط مشکلاتی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر مسئولان است.
وی افزود: مجموعه‌ای مانند ایزوایکو با استفاده از نوآوری رشد کرده و زیان‌های خود را تبدیل به سود کرده‌ است
 
دکتر فتی تاکید کرد : بهترین تیم‌های دانشگاهی در استان وجود دارد اما ارتباط بین دانشگاه و صنعت بسیار ضعیف است و از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای ارتباط بیشتر این دو حوزه.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز