رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:

سه وقف جدید با نیت قرآنی در هرمزگان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۷:۳۲
کد خبر: ۹۲۴۸۶۸
سه وقف جدید با نیت قرآنی در هرمزگان
رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: با ثبت سه موقوفه جدید قرآنی در شهرستانی بستک و پارسیان، تعداد وقف های قرآنی سال جاری این استان به ۵ وقف رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام بهرام رنجبر در جمع قرآنیان عنوان کرد: « عبدالله بهبودی»، ۵۰۰ مترمربع زمین در شهرستان پارسیان وقف ساخت مسجد و امورات قرآنی ،« یوسف صفری،محمدخلفی،احمدصوفی» بصورتی مشارکتی زمینی به متراژ۹۲۳ متر مربع وقف ساخت مسجد و خانه عالم و فعالیت های قرآنی در شهرستان پارسیان و نیز « محمد امین عبادی»یک قطعه زمین به متراژ۴۰۰ مترمربع جهت ساخت مکتب خانه وقف شده است .

رییس اداره قرآنی اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان ارزش تقریبی ریالی این موقوفات را ۶۰۰ میلیون تومان ذکر و اظهار کرد: در بسیاری از روایات اسلامی از وقف به « صدقه جاریه » تعبیر شده که دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه طبق فرمایش امام صادق(ع) هنگامی که انسان می‌میرد، پرونده عمل او بسته می‌شود مگر اینکه سه چیز باقی مانده باشد و آن صدقه جاریه، سنت و رسم نیکی و فرزند صالح است، خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ با اعمال خوب و نیکو نام و رسمی را از خود بر جای می‌گذارند که حتی پس از مرگ نیز از آنها یاد می‌شود.

وی در ادامه همفکری مسوولان، واقفان و خیرین در راستای ارتقای فرهنگ غنی وقف مهم عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از موقوفات در حوزه سلامت، علم‌آموزی، اقتصاد، فرهنگ و صنعت برای مردم اثرگذار بوده و برای واقفان یک باقیات‌الصالحات است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز