سرپرست سازمان فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خبر داد:

آغاز عملیات گل‌کاری پاییزه در شهر بندرعباس/ نیازمند همکاری شهروندان هستیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۲۶۲۱۷
آغاز عملیات گل‌کاری پاییزه در شهر بندرعباس/ نیازمند همکاری شهروندان هستیم
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز کاشت بیش از 85 هزار نشاء گل اطلسی در سطح شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مصطفی خادم در این ارتباط اظهار کرد: با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری، گل‌کاری پاییزه در سطح شهر آغاز شده است.

وی گفت: این عملیات در هفته‌های مختلف سال انجام می‌شود و هم اکنون نیز با مساعد شدن آب و هوا، فضای سبز سطح شهر با انواع نشاء گل‌های فصلی تولید شده در گلخانه سازمان، آراسته می‌شود.

وی بیان کرد: در این عملیات، کاشت در فضای سبز شهر از جمله بلوارهای امام سجاد، طالقانی، غدیر، امام خمینی، میدان صادقیه، میدان انقلاب، میدان دانشگاه کاشت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان پاییز امسال بیش از 85 هزار نشاء اطلسی f1 در سطح شهر بندرعباس کاشته می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این، تاکنون 46 هزار نشاء آهار و ۳۵۰۰ نشاء جعفری در بخش‌های مختلف شهر کاشته شده است.

خادم بیان کرد: کاشت گل فصلی به شیوه بذر در بوستان‌های الزهرا، لاله، گل‌ها، شب، پیامبر اعظم، بلوار قائم، هرمز و بوستانهای ساحلی کاشت شده است.

وی انواع گلهای فصلی کاشت شده در سطح محدوده را شامل اطلسی، جعفری و آهار عنوان کرد.

خادم اظهار کرد: گل‌کاری‌های انجام شده در قالب فرش گل، کاشت قطعات به صورت تکه‌کاری، ترکیب با چمن و غیره انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری و مراقبت از درختان و گلها و فضای سبز علاوه بر نیروهای فضای سبز شهرداری، نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان است.

خادم از شهروندان شهر بندرعباس تقاضا کرد، با توجه به ضرورت فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی چهره و منظر شهری و تاثیرات مثبتی که گل ها در روحیه شهروندان دارد، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در نگهداری این فضاها با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس همکاری کنند.

 

نظر شما