مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

آغاز کشت محصول پیاز در استان هرمزگان

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۲۸:۵۹
کد خبر: ۹۲۷۰۱۴
آغاز کشت محصول پیاز در استان هرمزگان
مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز کشت محصول پیاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سید رضا امیری زاده در خصوص کشت پیاز سال زراعی جاری اظهار کرد: 8 هزار و 400 هکتار سطح زیرکشت پیاز در سال زراعی جاری می باشد.

وی افزود: تولید نشا برای کشت محصول پیاز در مناطق با اقلیم معتدل مانند حاجی آباد و دلفارد در استان کرمان انجام می شود و در زمان مناسب به اراضی کشاورزی استان منتقل می گردد.

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان اظهار داشت: کشت اول محصول پیاز در آبان ماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد و برداشت محصول نیز در بهمن ماه آغاز می گردد.

امیری زاده در خصوص ارقام کشت محصول پیاز در استان هرمزگان بیان کرد: بیشترین ارقام کشت شده پیاز در این استان شامل  تاکی، مینووروا، آزگرو و ریووبراوو می باشد.

وی همچنین در ادامه به بازار هدف محصول پیاز پرداخت و گفت: پیاز کشت شده در هرمزگان به استان های تهران، اصفهان، شیراز ، اهواز و کشورهای عراق و افغانستان ارسال می شود.

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه در اسفندماه نیز بذر پیاز محلی در این استان کشت می شود، تصریح کرد: بذر پیاز محلی در سطحی به مساحت 300 هکتار کشت می شود که در خردادماه برداشت خواهد شد.

امیری زاده در پایان اظهار کرد: پیش بینی می شود به ازای هر هکتار 45 تن محصول پیاز در استان هرمزگان براشت شود.

گفتنی است؛ بازار هدف پیاز محلی که به پیاز قرمز معروف بوده در داخل استان هرمزگان می باشد.

 

نظر شما