مدیر زراعت جهادکشاورزی عنوان کرد:

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن گوجه فرنگی در هرمزگان

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۸:۲۳:۲۲
کد خبر: ۹۲۷۳۶۵
پیش بینی برداشت ۶ هزار تن گوجه فرنگی در هرمزگان
مدیر زراعت جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی 98-99 بیش از 11 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان زیر کشت محصول گوجه فرنگی می باشد که پیش بینی می شود بیش از 6 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت، برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سید رضا امیری زاده تصریح کرد: گوجه فرنگی عمده تولید در شهرستان های رودان، میناب، بندرخمیر و پارسیان می باشد.

وی افزود: بازار هدف محصول نیز مصرف داخل کشور  شامل استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، اهواز و تبریز می باشد و صادرات محصول نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان، آسیای میانه و عراق می باشد.

سید رضا امیری زاده اظهار کرد: ارقام کشت شده محصول شامل سانسید، وارفام، مالکوم، الیسا، آتنا و 8320 می باشد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی تصریح کرد: پیش بینی می شود به طور متوسط از هر هکتار 50 تن گوجه فرنگی برداشت گردد و با توجه به سطح زیر کشت حدود 50 هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

امیری زاده ادامه داد: استان هرمزگان در این بازه زمانی رتبه اول تولید محصول گوجه فرنگی، به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی را دارا می باشد.

گفتنی است کشت محصول گوجه فرنگی از مهرماه آغاز و برداشت نیز در دیماه انجام می شود که عمده برداشت نیز در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز