شهردار بندرعباس تاکید کرد:

سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مهمترین مزیت بندرعباس/ شهر خلاق به تنهایی هدف ما نیست

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۸:۰۲:۳۴
کد خبر: ۹۲۸۲۹۷
سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مهمترین مزیت بندرعباس/ شهر خلاق به تنهایی هدف ما نیست
شهردار بندرعباس از سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان مهمترین مزیت‌های این شهر یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ عباس امینی‌زاده در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی یک سال اخیر شاهد تحولات خوبی بوده است.

وی افزود: هر چه بیشتر بتوانیم از منابع ملی در راستای تقویت ظرفیت‌های استان کمک بگیریم، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: همکاری بسیار خوب و نزدیکی بین شهرداری و میراث فرهنگی بر قرار است و آمادگی داریم اقدامات مشترک را افزایش دهیم.

امینی‌زاده گفت: یکی از مصادیق خوب همکاری ما با میراث فرهنگی در ثبت بندرعباس به عنوان عضو جدید شبکه جهانی شهرهای خلاق بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرهای مختلف دنیا به دنبال این هستند که سطح زندگی و رضایتمندی شهروندان را افزایش داده تا از این طریق بتوان ماندگاری شهروندان را تضمین کنند.

وی با اظهار اینکه پایداری زندگی شهری به معنی ماندگاری و استواری زندگی در یک شهر است، بیان کرد: شهرهای گردشگرپذیر دنیا، جاذبه‌های گردشگری شاخص خود را تقویت کرده و به تبلیغات آن می‌پردازند، در حالی که ممکن است مشکلات متعددی نیز در همان شهرها داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای فعالیت بین‌المللی، نباید نقاط ضعف را ملاک قرار دهیم، بلکه باید به نقاط قوت توجه کنیم که در مورد بندرعباس نیز می‌توان گفت که حوزه فیزیکی و کالبدی نقطه قوت شهر نیست.

وی از قرار گرفتن بندرعباس در کنار سواحل خلیج فارس به عنوان یک مزیت غیر قابل انکار یاد کرد و افزود: از این مزیت مهمتر، قابلیت‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی شهر است که باید مد نظر قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: پذیرفته شدن بندرعباس به عنوان عضو جدید شبکه جهانی شهرهای خلاق صرفا حاصل تلاش امروز نیست، بلکه داشته‌های دیرینه و کنونی ما باعث این ثبت شده است.

امینی‌زاده ادامه داد: باید از قابلیت‌های مردم، بزرگان، هنرمندان و حتی مدیران در دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرده و از این مسئله به عنوان یک فرصت در راستای انجام کار مشارکتی و ایجاد بستر فعالیت خوب فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

شهردار بندرعباس بیان کرد: شهر خلاق به تنهایی برای ما یک هدف نیست و گرفتن این عنوان به منظور کسب یک ابزار جدید و بین‌المللی در راستای توسعه شهر است و باید از این طریق به زندگی مردم و روند توسعه شهر کمک کنیم.

وی در انتها نیز از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه هرمزگان، اداره کل فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاههای همکاری کننده در این حوزه قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز