معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان خبر داد:

معاینه چشم کودکان تا پایان آذر ماه

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۸:۰۸:۳۶
کد خبر: ۹۲۸۷۵۹
معاینه چشم کودکان تا پایان آذر ماه
معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان اعلام کرد انجام معاینات چشم کودکان 3 تا 6 سال تا پایان آذر ماه در پایگاههای ثابت و سیار سنجش بینایی تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی با اعلام تمدید مدت اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت : انجام معاینات چشم کودکان 3 تا6  سال تا پایان آذر ماه در پایگاههای ثابت و سیار سنجش بینایی تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به اهمیت پوشش حداکثری برنامه در سطح استان گفت : زمان تشخیص تنبلی چشم کودکان تا پیش از 5 سالگی‌ می‌تواند مفید واقع شود در غیراین‌صورت پس از5 سالگی، هر چه درمان چشم تنبلی بیشتر به عقب بیافتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود .

وی ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام خانواده ها ، از والدین خواست در زمان تعیین شده با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های سنجش واقع در برخی مهد کودکهای شهری و روستایی ، برخی خانه بهداشت و پایگاههای ثابت درادارات  بهزیستی شهرستانها  سراسر استان مراجعه نمایند.

جهانشاهی تصریح کرد : از ابتدای آبان ماه تا کنون غربالگری بینایی حدود 4293 کودک 3 تا 6 ساله در سامانه آمبلیوپی سازمان ثبت شده است .

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : سال گذشته 76 هزار و 352کودک در هرمزگان تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد 2 هزار و645 کودک دارای اختلال بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسائی شدند.

سامیه جهانشاهی در پایان توصیه هایی نیز برای حفظ سلامت بینایی کودکان ارائه کرد و افزود : والدین برای حفظ سلامت بینایی کودکشان لازم است به نکات ذیل توجه نموده و درصورت تشخیص تنبلی چشم ، پیگیری کامل روند درمان و رعایت تمامی توصیه های متخصص تا سن 10 سالگی ضروری است.

وی این نکات را شامل موارد ذیل عنوان کرد :

1) مراجعه سالیانه یک بار به پایگاههای غربالگری تنبلی چشم از سن 3سالگی تا 6 سال .

2) درصورت مشاهده انحراف (لوچی) در چشم کودک، او را نزد متخصص ببرید.

3) اگر متخصص توصیه کرد چشم کودکتان را ببندید، طبق دستور او عمل کنید (چشم کودک را کمتر یا بیشتر از زمان تعیین شده، نبندید).

4) درصورت تجویز عینک توسط متخصص، کودک را به استفاده دایمی از آن تشویق کرده و طبق دستور عمل نمایید.

5) درصورت تشخیص تنبلی چشم، حتما تا پایان 10 سالگی و طبق توصیه متخصص ، پیگیر وضعیت بینایی و تغییرات عیوب انکساری چشم کودک خود باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز