رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس خبر داد:

بهره‌مندی ۱۲۸ مددجو از آموزش‌های مهارتی در مسیر توانمندی اقتصادی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۲:۴۶
کد خبر: ۹۳۰۴۲۰
بهره‌مندی ۱۲۸ مددجو از آموزش‌های مهارتی در مسیر توانمندی اقتصادی
رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: 128 مددجوی کمیته امداد منطقه یک بندرعباس در هشت‌ماهه سال جاری از دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی، آموزش پایدارسازی و توسعه و کارآفرینی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حسن مکاری با بیان این مطلب که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌ عنوان نخستین گام توانمندسازی اقتصادی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: به‌ منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزشی ذی‌صلاح ارائه می‌شود.

وی افزود: طی هشت‌ماهه سال جاری 128 نفر از مددجویان کمیته امداد منطقه یک بندرعباس مهارت‌های شغلی را فراگرفتند که از این تعداد 46 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی، 33 نفر در دوره‌های پایدارسازی و توسعه، 49 نفر در دوره‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند.

مکاری در خصوص فرآیند ایجاد اشتغال برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد، گفت: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازاریابی فروش محصولات از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.

شایسته ذکر است دوره‌های آموزشی و مهارتی برای مددجویان مستعد اشتغال برگزارشده شامل: مهارت‌های کسب‌وکار، نازک دوزی، مانتو دوزی، آموزش رانندگی، آرایشگری زنانه و بهداشت جایگاه دام بوده که برای این دوره‌ها مبلغ 20 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

نظر شما