رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت:

خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان است

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۷:۳۸:۴۵
کد خبر: ۹۳۰۷۶۲
خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان است
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری” در سراسر کشور تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است. فعالیت این مراکز در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی است. آموزش، مشاوره و آزمایش رایگان به منظور تشخیص اچ‌ ای وی، خدمات کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد ( توزیع سرنگ، سوزن ) و ارائه وسایل محافظتی از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمدرضا رضانیا افزود: کسانی که تمایل به کسب اطلاعات در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی دارند، گروه هایی که در معرض بیشترین خطر برای ابتلای به اچ‌آی‌وی هستند (شامل مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، افراد دارای ارتباط جنسی غیر ایمن و محافظت نشده )، مبتلایان به اچ.‌آی.‌وی- ایدز و خانواده های آنها، افراد مبتلا به بیماری های آمیزشی و افراد تماس یافته با خون و ترشحات آلوده به اچ.‌آی‌.وی می توانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری بصورت رایگان استفاده کنند.

وی ابراز کرد: خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان بوده و مشاوره تلفنی و حضوری توسط مشاورین دوره دیده، در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد. لذا جهت انجام مشاوره و یا طرح سوالات درباره ایدز می توان به هر یک از این مراکز مراجعه نمود.

دکتر رضانیا اظهار کرد: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سامانه تلفنی ۱۱۸ تحت عنوان “مراکز مشاوره ایدز” ثبت شده است. پس در سراسر کشور می توان از طریق تماس با تلفن ۱۱۸ آدرس و تلفن مراکز فوق را جویا شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد: تقریبا همه آزمایشگاهها آزمایش ایدز (اچ.‌آی‌.وی الیزا) را انجام می دهند، ولی در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری وعفونی، آزمایش و مشاوره بصورت رایگان و محرمانه انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز