رییس شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم :

پرورش‌دهندگان میگو در قشم صاحب اتحادیه می‌شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۸:۰۵:۳۸
کد خبر: ۹۳۰۷۷۷
پرورش‌دهندگان میگو در قشم صاحب اتحادیه می‌شوند
رییس شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو با هدف بهبود وضعیت تولید و افزایش بهره‌وری مزارع این آبزی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حامد عبدالهی درباره سرفصل‌های فعالیت این اتحادیه، افزود: مشاوره دادن به تولیدکنندگان، آموزش نیروی انسانی و فعالین این حوزه و همکاری در بخش‌های مختلف تولید میگو، مهم‌ترین برنامه‌های این اتحادیه خواهد بود.

وی ادامه داد: اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو قشم می‌تواند خدماتی در زمینه آموزش‌های تخصصی پرورش میگو و آشنایی با روش‌های روز دنیا در این حوزه را به فعالین این حوزه ارائه دهد و از این طریق موجب افزایش ظرفیت تولید میگو در این منطقه شود.

رییس شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت گسترده در حوزه شیلات و پرورش میگو در این جزیره وجود دارد، گفت: استانداردسازی و تدوین دستورالعمل برای تمام مراحل چرخه تولید، بسته‌بندی، بازاریابی، برندینگ و صادرات محصولات شیلاتی با نظر و مشاوره این اتحادیه صورت خواهد گرفت.

به گفته عبدالهی؛ اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو با نگاهی تخصصی و کارشناسی و استفاده از برنامه و سیاست‌گذاری صحیح می‌تواند وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان و افزایش ظرفیت تولید واحدهای پرورش میگو و رقابت سالم میان این شرکت‌ها را بهبود بخشد.

وی در پایان تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک شیلاتی در این منطقه و اشتراک‌گذاری دانش و فن این صنعت، موجب برند سازی و همسان‌سازی توسعه صنعت شیلات در قشم می‌شود.

جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه صنایع شیلاتی، به یکی از قطب‌های مهم این صنعت در کشور تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز