مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

استفاده از فرصت جام جهانی قطر برای جذب گردشگر

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۰:۴۳:۵۴
کد خبر: ۹۳۱۳۵۹
استفاده از فرصت جام جهانی قطر برای جذب گردشگر
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است باید از ظرفیت جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار جدید استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ «مرتضی بانک» با اشاره به برگزاری جام جهانی سال ۲۰۲۲ در قطر گفت: بحثی درباره اینکه قطری‌ها بخواهند در کیش کمپ بزنند یا از امکانات ما استفاده کنند، به صورت رسمی مطرح نشده است. یکی از مسئولان در مصاحبه‌ای گفته که ما آمادگی کمک به قطر را داریم، در حالیکه سرمایه‌گذاری‌ها و امکانات لازم داخل کشور خودشان مهیاست.

او با اشاره به موضوع جذب سرمایه‌گذار بواسطه جام جهانی قطر افزود: این موضوع به مشکلات ما و آمریکا بستگی دارد، یعنی سرمایه گذاران خارجی اگر هم بخواهند در ایران حضور داشته باشند با مانع تحریم‌ها و مبادلات مالی و پولی رو به رو هستند و بنابراین نمی‌توانیم بگوئیم به این سادگی می‌توان این کار را انجام داد.

مشاور رییس جمهوری با اعلام اینکه قطری‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های سازمان مناطق آزاد استفاده کنند، تصریح کرد: منطقه آزاد کیش و قشم برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات گردشگری و ساخت هتل‌های جدید در دست اجرا دارند که قبل از جام جهانی قطر به مرحله نهایی می‌رسد.

مرتضی بانک با اعتقاد به اینکه جام جهانی برای سرمایه‌گذار ایرانی هم انگیزه ایجاد کرده است، یادآور شد: در کل اینکه قطری‌ها برای برگزاری جام جهانی با ما همکاری مشترک داشته باشند معنی ندارند. آن‌ها بعد از تلاش‌های فراوان توانسته‌اند میزبانی جام جهانی را به کشور خودشان اختصاص دهند و منطقی است با این حجم از منابع مالی و امکانات، نخواهند شریک داشته باشند.

نظر شما