رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد:

تحقق عدالت کیفری با آراء برتر قضات نمونه/ متخلفین در دستگاه قضایی جایی نخواهند داشت

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۸:۵۶:۵۸
کد خبر: ۹۳۱۸۴۱
تحقق عدالت کیفری با آراء برتر قضات نمونه/ متخلفین در دستگاه قضایی جایی نخواهند داشت
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: معرفی قضات نمونه در کنار برخورد جدی با متخلفین یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است که در دوره جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: اکثریت قاطع قضات و کارکنان دستگاه قضایی افرادی پاکدست، مستقل، شجاع، متدین و اهل فضل هستند و قاضی و کارمند خاطی و متخلف یک استثناء به شمار می‌آید که البته یک مورد آن هم برای دستگاه قضایی زیاد است.

وی تصریح کرد: معرفی قضات نمونه در کنار برخورد جدی با متخلفین یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است که در دوره جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

این مقام قضایی بیان داشت: ما باید خوبی ها را ترویج و تشویق کنیم و مردم باید الگوهای خوب را  بشناسند و این افراد باید هم درون دستگاه قضا شاخص شوند تا دیگران از آنان الگو بگیرند و هم بیرون از قوه مردم بدانند که این همه قضات و کارکنان شریف با زحمات طاقت فرسا و دقت نظر بالا برای احقاق حقوق آنها تلاش می کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اعلام اینکه متخلفین در دستگاه قضایی جایی نخواهند داشت خاطر نشان کرد: قوه قضائیه همواره نظارت مستمر بر مجموعه قضات و کارکنان خود را در دستور کار دارد و برخورد قاطع و بدون اغماض با هرنوع تخلف درون سازمانی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.     

صالحی تصریح کرد: ده‌ها برابر افراد متخلف، قضات و نیروهای خوب و سالم در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند که متأسفانه کمتر درباره آنها حرفی زده می‌شود و کمتر به جامعه معرفی می شوند.

وی در ادامه با اعلام اینکه عدالت کیفری با آراء قضات برتر تحقق می یابد افزود: بسیاری از قضات با دقت نظر برای مجازات افراد به بررسی پرونده می پردازند و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده می کنند که کاری زیبا و ارزشمند است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: ما قضاتی داریم که به صلح و سازش می پردازند و به جای اینکه دعاوی زمان دار شود، از همان ابتدا و در حدود موازین شرعی و قانونی سازش می دهند و ضرورت دارد این افراد را در جامعه معرفی کنیم و سطح اطلاع مردم را از این اقدامات ارزشمند ارتقاء داد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش های تعدادی از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز