مدیر عامل جمعیت هلال احمر خبر داد:

برگزاری کارگاه طرح ملی دادرس هلال احمر

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۸:۵۲:۴۰
کد خبر: ۹۳۴۴۵۶
برگزاری کارگاه طرح ملی دادرس هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از برگزاری کارگاه بازآموزی امداد و کمک های اولیه و طرح ملی دادرس ویژه مربیان جمعیت هلال احمر با حضور هادی غروی، مدرس برجسته کشوری در بندرعباس خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده از این رو وظیفه اصلی و ذاتی این جمعیت در حوادث،امداد و نجات و اسکان اضطراری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مختار سلحشور اظهار کرد: ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه در سطوح مختلف با هدف حفظ آمادگی از دیگر وظایف جمعیت هلال احمر است از این رو با توجه به این مهم که اولین امدادرسانان در حادثه خود مردم هستند، این آموزش ها در سطح مدارس نیز تحت عنوان طرح دادرس برگزار می شود.

وی افزود:هدف از اجرای طرح دادرس افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان  اظهار کرد: طرح دادرس برای هشتمین سال متوالی در هرمزگان با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاونت جوانان هلال احمر در 250 کانون دانش آموزی در مدارس دوره اول متوسطه استان هرمزگان اجرا می شود.

 سلحشور تصریح کرد: با توجه به نقش بارز مربیان آموزش و پرورش در اشاعه آموزه های امدادی و همراهی با دانش آموزان ، دوره تربیت مربیان طرح دادرس 19 آذر ماه  با حضور 40 نفر از مربیان و پرسنل آموزش و پرورش به مدت 8 ساعت برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره بازآموزی مربیان امداد و کمک های اولیه و همسان سازی مربیان طرح ملی دادرس با همکاری معاونت جوانان و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر طی روزهای 20لغایت 22 آذرماه برگزار می شود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: در این دوره 1200 نفر ساعت مربی داوطلب جمعیت هلال احمر آخرین سرفصل های امدادی از جمله احیا قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم و... را آموزش می بینند.

سلحشور با اشاره به اهمیت ارائه مطالب امدادی به دانش آموزان در راستای طرح دادرس بیان کرد: این دوره آموزشی با هدف همگون سازی، یکسان سازی و هماهنگی در روش های ارائه مطالب امدادی در مدارس توسط استاد غروی پرستار نمونه جهان در سال 2001 و دارنده مدال "فلورانس نایتینگل" برگزار می شود.

نظر شما