مدیر بندرلنگه خبر داد :

۱۰۶ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه ترانزیت شد/ ارزآوری ۲۳۰ دلاری هر خودرو برای اقتصاد ایران

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۷:۵۸:۳۰
کد خبر: ۹۳۴۹۳۳
۱۰۶ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه ترانزیت شد/ ارزآوری ۲۳۰ دلاری هر خودرو برای اقتصاد ایران
مدیر بندرلنگه از ترانزیت حجمی افزون بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در این بندر به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه طی هشت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "قاسم عسکری نسب" در این رابطه اظهار داشت: بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشور های آسیای میانه محسوب می شود و توانسته جایگاه نخست این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: به خدمت گرفتن توان فنی ۲۲ شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره گیری از موقعیت راهبردی و ایجاد زیر ساخت ها و رو ساخت های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری، بیش از ۲۰ تا ۲۵ خانوار از سفره ترانزیت بهره مند شوند.

مدیر بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی ۱۰۶ هزار و ۵۷۹ دستگاه خودروی ترانزیتی طی هشت ماه نخست سال جاری، از رشد ۳ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری خبر داد.

۲۳۰ دلار؛ ارزآوری هر دستگاه خودرو ترانزیتی

عسکری نسب با بیان این مطلب که هر دستگاه خودرو ترانزیتی ۲۳۰ دلار برای اقتصاد ایران ارزآوری به دنبال دارد، افزود: بندرلنگه دارای نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و به لحاظ ترانزیت خارجی خودرو نیز یکی از بنادر مهم کشور است و این جایگاه راهبردی می تواند زمینه ساز رونق ترانزیت سایر کالاها از جمله مواد غذایی نیز شود.

دلایل رونق گرفتن کسب  وکار ترانزیت خودرو

وی تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای ترانزیتی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته کلیه عملیات های دریایی و بندری، افزایش پسکرانه های مورد استفاده در این عملیات، کاهش تشریفات اداری و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان عوامل اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

مدیر بندرلنگه خاطرنشان کرد: بهره گیری این بندر از نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد باعث شده تا به منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذینفعان بندری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و تجهیزات بندری، انبارها، تمامی زیربناها و زیر ساخت ها و روساخت های موجود، استفاده حداکثری صورت گیرد.

نظر شما