در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس صورت گرفت:

بررسی عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۸:۰۱:۴۶
کد خبر: ۹۳۴۹۳۵
بررسی عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس
یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس" با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان به عنوان محور توسعه و پیشرفت و موتور محرکه توسعه پایدار می توانند ایران اسلامی را به قله های علمی در عرصه های جهانی برسانند.

فاطمه جراره کسب مدال طلا رشته ریاضی توسط دانش آموز آتوسا سادات موسوی از دبیرستان فرزانگان را به خانواده و مربیان این دانش آموز تبریک گفت و در ادامه بیان کرد: به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس،کارهای جهادی و بزرگی در زمینه فرهنگ در شهر بندرعباس انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

جراره عنوان کرد: هزینه‌های زیادی در محلات تحت عنوان فرهنگسراها گذاشته‌ایم اما فعالیتی که از سیاست‌های کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید صورت بگیرد اتفاق نمی‌افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس مناسبت‌های مختلف را پوشش می‌دهد خوب است، اما اگر برنامه مدونی داشته باشد می‌تواند از ظرفیت فرهنگسراها استفاده بیشتر و بهتری داشته باشد.

جراره خاطر نشان کرد: قرار بود شهرداری هزینه‌های ورزش حرفه‌ای را کم کند و به سمت ورزش محلات پیش رود اما متأسفانه دارد به سمتی می‌رود که کل هزینه‌ها را به ورزش حرفه‌ای اختصاص دهد.

جراره گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس می تواند در زمینه تفکیک زباله، فرهنگ شهروندی، نگهداری از اماکن عمومی با مشارکت شهروندان ورود کند تا شاهد کاهش هزینه ها در این خصوص باشیم.

کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: سازمان فرهنگی ورزشی می تواند با ایجاد جشنواره ها و جنگ های پرشور و بانشاط نقش مؤثری در ارتقاء فرهنگ شهروندی و مشارکت گسترده مردم در سایر حوزه های توسعه ای داشته باشد.

جهانبخش بیان کرد: سازمانها و مناطق مختلف، فعالیتهای فرهنگی مختلفی در نقاط شهر انجام می دهند که می طلبد هماهنگی با سازمان فرهنگی ورزشی داشته باشند و برنامه های فرهنگی و ورزشی در زمینه ارتقاء دانش و آگاهی شهروندی با یک پیوستگی و حول  محور برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی صورت گیرد.

حجت السلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه گفت: باید هزینه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به‌صورت متوازن باشد.

احمد عامری سیاهوئی بیان کرد: فعالیت سازمان در زمینه شورای اجتماعی محلات قابل تقدیر و رضایت بخش است و می بایست از ظرفیت سایر دستگاههای مربوطه استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: باید حمایت از تیم‌های درون محلات نیز صورت بگیرد و همه تمرکز بر روی تیم داری حرفه‌ای نباشد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: معضلات فراوانی در بخشهای مختلف از جمله؛ اعتیاد، اشتغال،طلاق و ...در شهر وجود دارد که می طلبد سایر دستگاه ها و سازمان هایی که در قبال مسئولیت های اجتماعی وظیفه خدمات رسانی دارند در کنار سازمان فرهنگی ورزشی باشند تا شاهد کاهش معضلات در شهر باشیم.

عامری سیاهوئی بیان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات بیشتری به این سازمان اختصاص دهیم تا کارها نمود بیشتری پیدا کند.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر بندرعباس به یک شهر خلاق تبدیل شده پس باید این سازمان با یک برنامه ریزی و همت مضاعف در تمام زمینه ها گام های بلندی بردارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه گفت: با توجه به  این که خرده فرهنگ های زیادی در شهر بندرعباس وجود دارد لذا می بایست ضمن احترام به تمام خرده فرهنگ های موجود در شهر، فرهنگ بومی و اصیل شهر بندرعباس جایگاه خود را حفظ کند.

وی گفت: سازمان فرهنگی ورزشی در زمینه ورزشهای آبی و ورزش بانوان باید بیشتر از این تلاش نماید.

اسلام باوقار دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی دوراهی ایسینی اقدام خوب و شایسته ای از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی است و اگر این برنامه در تمامی محلات شهر برگزار شود برای مردم جذاب خواهد بود.

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بسکتبال شهرداری بندرعباس در سال اول فعالیت خود قرار دارد و باید حمایت‌های خوبی شود و نظارت‌هایی بر کار آن صورت بگیرد تا با مشکل مواجه نشود.

وی عنوان کرد: تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با داشتن مربیان و بازیکنان بومی‌ باید مورد حمایت ویژه سازمان قرار گیرد تا شاهد توسعه و رشد فوتبال و ارتقاء بازیکنان بومی و ماندگار در این زمینه باشیم.

بواشه ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی دوراهی ایسینی کار خوبی است و اگر این مراسم هزینه ی زیادی به خود اختصاص می دهد و نمی شود که در همه محلات برگزار کرد بهتر است هر سال در محلات مختلف برگزار شود.

رضا حیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در زمینه ورزش و فرهنگ تلاش های زیادی انجام داده است اما با توجه به این که وضعیت شهر بندرعباس از لحاظ فرهنگی مناسب نیست و توسعه فرهنگی زمان بر است لذا همه ی دستگاه های متولی فرهنگ می بایست به کمک شهرداری بیایند تا شاهد توسعه در حوزه فرهنگ در شهر بندرعباس باشیم.

آبتین امیری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: شورای اجتماعی محلات را فعالتر کنیم تا با مشارکت مردم شاهد ارتقاء و توسعه شهر بندرعباس باشیم.

وی افزود: با توجه به ساحلی بودن شهر بندرعباس، ورزش های ساحلی در شهر مغفول مانده و باید با جدیت در دستور کار سازمان قرار گیرد.

فیصل دانش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: مراسمات جشن ها و اعیاد و همچنین موسیقی از سوی سازمان برگزار می شود ولی می بایست در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

دانش گفت: در زمینه تیم فوتبال با توجه به بومی بودن کادر فنی می بایست سازمان نگاه ویژه ای به این تیم داشته باشد تا شاهد موفقیت های بیشتری از سوی این تیم باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس درادامه گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر به قراردادهای منعقد شده سازمان فرهنگی ورزشی ورود کند تا اگر جایی ایراد و مشکلی دارد ایرادات کار برطرف شود و شاهد نتایج بهتری باشیم.

وی تصریح کرد:حال فرهنگی شهر بندرعباس خراب است و باید همه دستگاههای فرهنگی به کمک سازمان فرهنگی ورزشی بیایند و در بعد فرهنگی تلاش هایی صورت گیرد.

در ادامه جلسه مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیزبه ارائه عملکرد 8 ماهه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندرعباس را پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز