معاون اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفات کشور حل اختلاف شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۰:۴۹:۲۶
کد خبر: ۹۳۵۰۳۸
یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفات کشور حل اختلاف شد
معاون اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رفع اختلاف یک هزار و 500 هکتار از اراضی این سازمان با سازمان جنگل ها در سطح ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام والمسلمین امرالله حسنی نیا در حاشیه نشست کشوری دو سازمان به میزبانی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار داشت: معاونین  حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  با معاونین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور جلسه پر باری را برگزار کرند.

وی گفت: این نشست با هدف برسی اراضی  با قدمتی در سطح کشور بود که مورد اختلاف بین دو سازمان واقع شده بود و بیش از یک میلیون و 500 هزار هکتار اختلاف اراضی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

 معاون اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه خیلی از این اراضی به  تصرف  افراد در آمده بود، تصریح کرد:  طبق توافق نامه حاصله ، مواردی که مربوط به استان فارس و استان هرمزگان در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت  و پلاک هایی که اختلاف ثبتی و حقوقی داشتیم به کارشناسی طرفین رسید.

حسنی نیا گفت: هدف از برگزاری این نشست تثبیت مالکیت اراضی ملی و تثبیت مالکیت موقوفات با رویکرد  حل و فصل مشکلات مردم بوده است.

وی اظهار داشت: دو پلاک از استان هرمزگان در شهرستان رودان مورد اختلاف بود که مطرح و تصمیم گیری نهایی در این رابطه  انجام شد.

مقام مسئول در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  همچنین از رفع اختلاف موقوفات استان فارس در این نشست خبر داد و خاطرنشان کرد: اندک اختلافات به نقشه های سطحی باز می گردد که حدی به حدی بوده است مورد تصمیم گیری قرار گرفت و حل و فصل گردید.

نظر شما