رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش استانی توسعه زیست فناوری:

باید از همه ظرفیت ها برای پیشرفت و ارتقاء در زمینه های علمی و تحقیقاتی کمک گرفت

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۸:۲۱:۲۱
کد خبر: ۹۳۵۴۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: توانمندی های نخبگان در کشور در حدی است که تحریم های اقتصادی نمی تواند مشکلی برای ما درست کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین فرشیدی افزود: علی رغم همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما با پتانسیل و ظرفیتی که در زمینه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی داریم؛ هنوز در بین کشور های دنیا در جایگاه مناسبی قرار داریم.

 وی ابراز کرد: با ایجاد کار فناورانه و حفظ افرادی که می توانند موثر باشند، می توان فناوری ها را به دانش و در نهایت به ثروت تبدیل کرد.

دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه کشور ایران سرشار از منابع طبیعی، انرژی و سرمایه انسانی است؛ اظهار کرد: باید از همه ظرفیت ها برای پیشرفت و ارتقاء در همه زمینه های علمی و تحقیقاتی تلاش کرد؛ دانشگاه های امروز باید با دیدگاه علمی و با دورنما و نیازهای 50 سال آینده فعالیت کنند؛ هر چند کار بسیار سختی است، ولی اگر با برنامه ریزی حرکت کنیم بدون شک نتیجه بخش خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تصریح کرد: توسعه اقتصادی خارج از درآمد نفتی بر اساس توسعه شرکت های دانش بنیان محقق خواهد شد؛ لذا باید فرآیندی تعریف شود که توسعه علم و فناوری منجر به سود شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این همایش استانی گفت: همایش یک روزه توسعه زیست فناوری با موضوع فرصت ها و چالش ها در سه بخش با حضور محققان و پژوهشگران استان با ارائه مباحث علمی و تخصصی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

دکتر تیمور آقاملایی افزود: در بخش نخست این همایش در خصوص تاثیر جلبک های دریایی در پیشگیری و درمان بیماریها، توسعه زیست فناوری دریا، ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه زیست فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و ظرفیت ها و پتانسیل های دانشکده علوم دریایی دانشگاه هرمزگان مباحثی توسط محققان و کارشناسان این حوزه عنوان شد.

وی بیان کرد: در بخش دوم به ظرفیت و پتانسیل های پژوهشکده اکولوژی دریای عمان و خلیج فارس در زمینه توسعه زیست فناوری دریا در استان، منابع دریایی خلیج فارس و دریای عمان و ظرفیت پارک زیست فناوری خلیج فارس، انتقال تجربه تجاری سازی ماسک جلبک و انتقال تجربه تجاری سازی اشاره شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بیوتکنولوژی دریا محور توسعه اقتصاد دریا، ظرفیت ها و پتانسیل های دانشکده کشاورزی دانشگاه هرمزگان و پنل توسعه زیست فناوری و نیازهای شرکت های کوچک و بزرگ از مباحث بخش سوم این همایش بود.

مهمان ویژه این همایش دکتر ایرج نبی پور عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دانشگاههای نسل سه گفت: دانشگاهها باید در راستای تجاری سازی پژوهش، انتقال فناوری و توسعه منطقه ای دانش بنیان و در نهایت سرمایه سازی دانش تلاش کنند؛ و این امر گامی مهم در جهت تحقق رسیدن به دانشگاههای نسل سه می باشد.

دکتر نبی پور با بیان اینکه دانشگاه می تواند تاثیر مثبتی بر روی جامعه داشته باشد بیان کرد: زیست فناوری دریایی می تواند در آینده بسیاری از مشکلات سلامت را حل کند. دریا داروخانه سلامت، انرژی دریا و سایر محصولات فناورانه دریایی می تواند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همه علوم و دانش می توانند کاربردی باشند در صورتی که با دید کاربردی همه فعالیت ها انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز