مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان خبر داد:

اشتغال بیش از ۱۰ نفر در مرکز خدمات افق

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۷:۳۵:۵۱
کد خبر: ۹۳۷۰۲۳
اشتغال بیش از ۱۰ نفر در مرکز خدمات افق
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان در افتتاحیه مرکزخدمات افق امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس گفت : بیش از 10 نفر در مجموعه خدمات مرکز افق در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حسین مهدیان ، بیان کرد : چرخ های خیاطی توسط خیرین و از محل نیات مرتبط امور خیریه در مرکز خدماتی افق امامزاده سید مظفر  تهیه شده است و در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار داده شده است تا بتوان ایجاد اشتغال نمایند

وی ادامه داد : در این مرکز بیش از 10 نفر فعالیت دارند که در چند ماه دیگر یادگیری از این حرفه شاهد ایجاد اشتغال زیادی از زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار  باشیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان گفت: در مراکز افق کلاس‌های مشاوره خانواده و جوانان برگزار می‌شود و با شناسایی خیرین و معرفی خانواده‌های آسیب پذیر برای ایجاد اشتغال و کمک‌های نقدی گام مهمی در راستای سلامت هر چه بیشتر جامعه برداشته می‌شود.

مهدیان با تأکید بر برنامه‌ریزی برای ارتقا کارکرد اجتماعی بقاع متبرکه تصریح کرد: واحد اجتماعی در بقاع متبرکه به‌منظور نقش‌آفرینی در بخش‌های مختلف ازجمله آسیب‌های اجتماعی و جنبه‌های پیشگیرانه آن راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه بیان کرد : پیشتر مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه فعالیت داشتند که این مراکز به افق تغییر ساختار داده و فعالیت های اجتماعی در این مراکز صورت می پذیرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان در پایان گفت : بررسی وضعیت منطقه محدوده امامزاده و برنامه‌ریزی جهت آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و نیازسنجی فرصت‌ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و برطرف کردن نیازها در قالب امدادرسانی، مددکاری اجتماعی یا کمک‌های نقدی و غیرنقدی (سبد معیشتی و توزیع ارزاق) به نیازمندان، ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، آموزش و کمک به ترک اعتیاد، راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و  ایجاد مرکزهای تخصصی مشاوره خانواده را از جمله مسوولیت‌های افق برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز