به همت سه تن از بازنشستگان استان هرمزگان انجام شد:

۲۶۰ کیلومتر پیاده روی در مسیر ژئوپارک جهانی قشم

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۹:۵۶:۱۶
کد خبر: ۹۳۷۰۹۹
۲۶۰ کیلومتر پیاده روی در مسیر ژئوپارک جهانی قشم
سه تن از بازنشستگان استان هرمزگان مسافت 260 کیلومتری در مسیر چند ژئوسایت از ژئوپارک جهانی قشم را در مدت 9 روز با پای پیاده طی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ عبدالله رمضانی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش به اتفاق عبدالرسول چشم براه بازنشسته آب و فاضلاب و اسحاق امامی بازنشسته مخابرات از شهر بندرعباس با سفر به جزیره زیبای قشم از زیبایی های منحصر بفرد ژئوسایت های این جزیره دیدن کردند.

عبدالله رمضانی به نمایندگی از دوستانش هدف از این اقدام را گشت و گذر در فضای بکر جزیره قشم اعلام کرد و گفت: استفاده از هوای پاک این منطقه و تحسین زیبایی های عالم خلقت در مسیر ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم برای علاقمندان به طبیعت بسیار حائز اهمیت است.

وی اعلام کرد: روز جمعه وارد جزیره قشم شدیم و از صبح شنبه 16 آذر ماه برنامه پیاده روی در مسیر ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم را آغاز کردیم.

این دبیر بازنشسته با اعلام اینکه هدف ما معرفی جاذبه های ارزشمند گردشگری قشم است، افزود: در این مدت با پیاده روی در مسیر روستاهای مِسن، شیب دراز، کانی، سلخ، دولاب، لافت و تولا از زیبایی های منحصر بفرد عالم خلقت در این جزیره به ویژه طولانی ترین غار نمکی جهان در این منطقه، بام قشم و جنگل دریایی حرا به وجد آمدیم.

او از سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد امکانات مناسب در سایت های گردشگری تقدیر کرد و گفت: فراهم شدن این امکانات موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در سفر به جزیره زیبای قشم می شود.

رمضانی همچنین از کاشانه های مهمان روستاهای هدف گردشگری قشم به عنوان یک اقدام مهم در زمینه جذب گردشگر نام برد و نوع ساختار آن را برای گردشگران به ویژه افراد خارجی بسیار جذاب دانست.

وی معتقد است سلامت انسان به میزان علاقمندی اش به طبیعت بستگی دارد به طوری که هر چقدر از طبیعت فاصله بگیرد و وارد فضاهای شهری شود به همان اندازه در معرض بیماری های مختلف قرار خواهد گرفت.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز