معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اختیار استانها در تصمیم گیری و تخصیص منابع اشتغال بیشتر می شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۹:۲۱:۰۲
کد خبر: ۹۳۸۵۵۳
اختیار استانها در تصمیم گیری و تخصیص منابع اشتغال بیشتر می شود
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی برنامه های اشتغال توسعه کشور گفت: در تلاش هستیم به یک چارچوب جدید در نظام اجرایی حوزه اشتغال و کارآفرینی برسیم که اختیار استانها در تصمیم گیری و تخصیص منابع بیشتر شود چرا که در ایده ها، برنامه ها و سیاست های خوبی در سطح استانها قابل احصاء است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ عیسی منصوری در نشست افزود: البته یک چالش جدی وجود دارد و آن این است که سایر حوزه های نظام اجرایی کشور همچنان متمرکز عمل می کنند اما تلاش داریم برنامه ها را به یک حد تعادلی برسانیم و کارهایی که در سطح ملی صورت گرفته منجر به نتیجه خوبی خواهد شد.

وی اظهارداشت: این نشست برای ایجاد هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه های اشتغال فعلی و برنامه هایی که تا پایان  دولت وجود دارد، برگزار شده است.

منصوری گفت:  بر اساس هنجارهای جامعه، طی سالهای اخیر، برنامه هایی را به اجرا درآوردیم که بخش قابل توجهی از این برنامه ها برای اولین بار طراحی و اجرا شدند و لازم است که نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که در 20 ماه پایان دولت در دستور کار داریم این است که به خوبی بتوانیم این طرحها را به یک جمعبندی رسانده و نهادینه کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:

پیگیری اختصاص اعتبارات در حوزه مشاغل خانگی، تدوین سیاست های فعال بازار کار، طرح کارورزی، توسعه اشتغال روستایی با استفاده از ظرفیتهای مهمی که در استان هرمزگان بویژه در قشم در حوزه خدمات و گردشگری دارد، از مهم ترین برنامه هایی است که در این نشست پیگیری می شود.

هادی ابراهیمی افزود: امید است با هماهنگی منطقه آزاد و با بهره گیری از توانمندی‌های حوزه معاونت اشتغال و کارآفرینی بتوانیم به تحقق اشتغال پایدار برسیم.

نظر شما