رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد:

کاهش ۲۵ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در دادگستری استان هرمزگان/ رأی قطعی برای نیمی از پرونده‌های مهم صادر شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۸:۰۶:۴۰
کد خبر: ۹۳۹۵۲۳
کاهش ۲۵ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در دادگستری استان هرمزگان/ رأی قطعی برای نیمی از پرونده‌های مهم صادر شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: دستگاه قضایی این استان موفق شده است در یک بازه زمانی هفت ماهه، ضمن کاهش ۲۵ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی، زمینه صدور رأی قطعی برای نیمی از پرونده‌های مهم را فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه دستگاه قضایی استان هرمزگان در بازه زمانی هفت ماهه با توسل به برنامه ریزی هدفمند و اتخاذ تمهیدات مناسب موفق به کسب دستاورد‌های متعددی شده است، به تشریح بخشی از این موفقیت‌ها پرداخت.

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان توانسته است طی این مدت با صدور رأی برای بیش از ۱۵ هزار پرونده، موجودی پرونده‌های قضایی محاکم خود را به میزان ۲۵ درصد کاهش دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: طی هفت ماه، ۴۶ درصد از پرونده‌های مهم یعنی چیزی در حدود نیمی از این پرونده‌ها منجر به صدور رأی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری استان هرمزگان رتبه دوم عملکرد را در سطح کشور کسب نموده، از کسب رتبه نخست کشوری در شاخص نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان هرمزگان خبر داد.

وی در ادامه اعلام کرد: ۴۵ درصد از پرونده‌های محاکم تجدیدنظر رسیدگی شده و دادگستری استان هرمزگان در این حوزه نیز رتبه نخست کشوری را کسب نموده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه از راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس، افتتاح دادگستری بشاگرد و استقرار نمایندگان ثبت اسناد و پزشکی قانونی در این شهرستان، افتتاح دادگستری در سیریک و ابوموسی و کسب رتبه نخست کشوری در شاخص کاهش جرائم به عنوان دیگر دستاورد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان نام برد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های ریاست قوه قضاییه، بر تداوم تلاش‌ها به منظور تحقق اهداف سند تحول دستگاه قضایی در استان هرمزگان تأکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز