طی ۹ ماهه سال جاری محقق شد:

جمع‌آوری ۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان زکات در استان هرمزگان

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۷:۴۸:۲۱
کد خبر: ۹۴۰۵۲۰
جمع‌آوری ۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان زکات در استان هرمزگان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان هرمزگان گفت: طی 9 ماهه سال 98، مردم نیکوکار هرمزگان، بالغ‌بر 15 میلیارد و 590 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سیاوش عامری در خصوص عملکرد کمیته امداد استان در حوزه زکات، گفت: طی 9 ماهه سال 98، مردم نیکوکار استان هرمزگان بالغ‌ بر 15 میلیارد و 590 میلیون تومان در قالب پرداخت زکات به نیازمندان این استان کمک کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در 9 ماهه سال جاری مبلغ هفت میلیارد و 884 میلیون تومان زکات نقدی و مبلغ هفت میلیارد و 706 میلیون تومان ارزش زکات غیر نقدی بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان  با اشاره به ظرفیت عظیم زکات واجب و مستحبی در سطح استان افزود: جهت دست‌یابی به وضعیت ایده آل باید نقشه‌ی راهی برای هر شهرستان با توجه به پتانسیل‌های موجود و مقتضیات منطقه‌ای تهیه و تدوین و ترسیم شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه زکات در استان هرمزگان می‌باشد تا بتوانیم، شناسنامه زکات استان را تدوین کنیم.

عامری بابیان این مطلب که پرداخت زکات، یک واجب دینی برای همه مسلمانان است و در قرآن در هر آیه که به نماز اشاره‌شده بر پرداخت زکات نیز تأکید شده است افزود:  زکات جمع‌آوری‌شده، بر اساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان، در همان شهرستان و با نیّت خیران و مؤدیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تأمین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.

وی همچنین به همکاری 506 عامل افتخاری و 923 نفر مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 585 روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستند که نسبت به ادای این فریضه الهی اقدام می‌نمایند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان  افزود: با توجه به افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد در جامعه، امیدواریم همچنان شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و از طریق هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در کمیته امداد با ارائه خدمات اثربخش، ضمن مدیریت و کنترل فقر، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان در راستای برقراری عدالت اجتماعی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز