با حضور دبیرکل ملی یونسکو در ایران:

شهر خلاق بندرعباس پلاک‌کوبی شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۰:۱۳:۵۷
کد خبر: ۹۴۳۱۱۹
شهر خلاق بندرعباس پلاک‌کوبی شد
شهر بندرعباس بر اساس الحاق به شبکه جهانی شهرهای خلاق از نظر یونسکو، در آیینی با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران پلاک‌کوبی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حبیب‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران طی این مراسم که در محله برکه گرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و تمدن خریدنی نیست و یک سرزمین، باید حاصل‌خیز باشد تا از دل آن فرهنگ و هنر و صنایع دستی و خلاقیت تراوش کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، هنر و قدمت بندرعباس در یونسکو برای ثبت جهانی مد نظر قرار داشته است، افزود: شهرهای بزرگ دنیا زیبایی کنونی خود را خریده‌اند و از قبل چیزی نداشته‌اند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به چگونگی ثبت جهانی بندرعباس در شبکه شهرهای خلاق، گفت: فکر نمی‌کردم بندرعباس که به عنوان آخرین شهر داوطلب برای این ثبت درخواست کرده بود و با وجود فعالیت‌های قدرتمند و طولانی مدت سایر شهرهای نامزد، به عنوان عضو جدید این شبکه مهم انتخاب شود.

ایوبی با تاکید نسبت به برتری بندرعباس در مقایسه با سایر شهرهای داوطلب عضویت شبکه جهانی شهرهای خلاق، تصریح کرد: شهرهای بزرگی در دنیا هزینه های زیادی می‌کنند که به این شبکه بپیوندند و پرونده پربار بندرعباس باعث شد داورها نتوانند از انتخاب این شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ما و همه اهل فرهنگ و هنر بندرعباس را ما می،شناسیم اما نیاز بود دنیا با آن آشنا شود، اظهار کرد: خلاق شدن یک شهر کمک می‌کند که تصویر شهر برجسته شده و در واقع کسانی که یونسکو را دنبال می‌کنند با نام شما آشنا می شوند.

ایوبی با تاکید بر اینکه خلاق شدن بندرعباس یک فرصت بزرگ است، گفت: مردم این شهر کسانی هستند که برای همه مسائل و حتی رفتن به دریا، سفر و غیره آیین دارند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اظهار اینکه یکی از محورهای امروز یونسکو بازگشت به اخلاق است و سرزمین ما مهد همه اینها است، افزود: ما در سرزمینی هستیم که تمدن شهری را آغاز کردیم و منشاء تحولات اساسی در زندگی بشریت شدیم.

وی در انتها نیز عنوان کرد: برگزاری این مراسم در یک محله قابل تقدیر است، چرا که ما ایرانی ها خانواده محور هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز