معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان خبر داد :

کمک بیش از ۱۸ میلیارد تومانی خیران به نیازمندان هرمزگانی

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۷:۴۳:۲۳
کد خبر: ۹۴۳۴۸۰
کمک بیش از ۱۸ میلیارد تومانی خیران به نیازمندان هرمزگانی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان گفت: خیران و مردم نوع‌دوست استان هرمزگان، در 9 ماهه سال جاری مبلغ 18 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب کمک به مراکز نیکوکاری در سطح استان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سیاوش عامری اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند و این مراکز با حمایت کمیته امداد، هیئت‌ امنای مساجد و معتمدان محلی از سال ١٣٩٢ به‌صورت محله محور در استان آغاز به کارکردند.

وی گفت: خیران و مردم نوع‌دوست استان هرمزگان، در 9 ماهه سال 98 مبلغ 18 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب کمک به مراکز نیکوکاری در سطح استان به نیازمندان کمک کردند که این میزان مشارکت مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 124 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان این مطلب که از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون تومان نقدی و 13 میلیارد تومان به‌صورت کالا بوده است، یادآور شد: هم‌اکنون 82 مرکز نیکوکاری در محلات استان ضمن شناسایی نیازمندان واقعی به‌عنوان پل ارتباطی بین نیازمندان و خیران در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند.

عامری خاطرنشان کرد: این مراکز در محله‌ها و مساجد زمینه مشارکت و حضور فعال مردم در رفع نیاز محرومان را فراهم کرده‌اند و تمامی کمک‌های پرداختی خیران به مراکز نیکوکاری توسط خود مردم به‌عنوان افراد معتمد محله جمع‌آوری و بین نیازمندان همان منطقه با حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌ها توزیع می‌شود.

وی، گسترش عدالت اجتماعی و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازمندی‌های محرومان را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، افزایش اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز