مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دیدار با مدیرعامل هلدینگ دریایی قرارگاه خاتم الانبیاء:

بهره برداری از بندر پارسیان باعث تحول عظیم در منطقه خواهد شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۷:۵۲:۰۸
کد خبر: ۹۴۳۴۸۳
بهره برداری از بندر پارسیان باعث تحول عظیم در منطقه خواهد شد
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دیدار با مدیرعامل هلدینگ دریایی قرارگاه خاتم الانبیاء خواستار تسریع در ساخت و احداث اسکله بندر پارسیان شد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر پاکزاد در دیدار با دکتر مختاری گفت : منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را باید یکی از مناطق خاصی دانست که با راه اندازی بندر آن در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.

پاکزاد ضمن تاکید بر اهمیت بندر پارسیان و نقشی که این بندر می تواند در تسهیل و تسریع فرایندهای تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان داشته باشد،بر لزوم تسریع در روند ساخت اسکله مزبور اشاره  و اظهار امیدواری نمود که با توجه به وجود همگرایی میان سازمان ایمیدرو و قرارگاه، و توانمندی عملیاتی موجود، این طرح مهم بندری ـ ترانزیتی که دارای اثرگذاری های مثبت در حمل و نقل بین المللی کشورمان است بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر مختاری نیز در این دیدار گفت: بندر پارسیان به عنوان بزرگ‌ترین بندر تخصصی صنعتی و معدنی کشور در افق توسعه جمهوری اسلامی قرار گرفته دارد و ما قطعا تمام توان خود را برای تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ملی به کار خواهیم بست.

مدیرعامل هلدینگ دریایی قرارگاه خاتم الانبیا در پایان بیان داشت:با توجه به تجارب بالای فنی،علمی و ماشین آلاتی که در فاز یک مستقر می باشند،اعلام آمادگی میکنیم که نسبت به ادامه (اطاله)بازوی  اصلی و ساخت بازوی شرقی موج شکن اقدام نماییم.

شایان ذکر است: عملیات اجرایی فاز راه‌اندازی بندرپارسیان شامل ۱۵۰۰متر موج شکن اصلی، ۴ پست اسکله با امکان تخلیه و بارگیری حدود ۹میلیون تن انواع کالا در سال شروع شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۳۹۹ این فاز بندر به بهره برداری خواهد رسید. درواقع در این فاز ۴ پست اسکله شامل ۱ پست اسکله فله مایع، ۱پست اسکله فله خشک و ۲ پست اسکله عمومی و کانتینری ساخته خواهد شد.پیش بینی می گردد اسکله شماره پنج طی ماه های آینده به بهره برداری برسد.

نظر شما