بازدید معاو‌ن صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از صید گاه های سیریک تاکوهمبارک جاسک:

اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده بعنوان یک سرمایه ملی

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۹:۱۳:۲۲
کد خبر: ۹۴۴۵۱۲
اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده بعنوان یک سرمایه ملی
معا‌ون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه مرکزی بنادر صیادی شیلات هرمزگان، مسئول مانیتورینگ و نظارت بر پروژه فانوس ماهیان شیلات هرمزگان،رئیس شیلات سیریک و فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات سیریک از صید گاه های سیریک،کوهستک،خورآذینی تاکوهمبارک جاسک بازدید کردند.

به گزارش خبگزاری برنا در هرمزگان ؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از این صید گاه ها با بیان اینکه رعایت قوانین حفاظت و بهره برداری از منابع آبزیان جمهوری اسلامی ایران تضمین منافع خود صیادان در دراز مدت را که صاحبان اصلی دریا هستند  در پی خواهد داشت گفت: تمامی صیادان صید سنتی و صنعتی به قوانین حفاظت و بهره برداری از منابع آبزیان جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند.

محمد جوانمرد با بیان اینکه صیادان مهمترین نقش را در ممانعت از صید و صیادی مخرب دارند گفت: امروز خوشبختانه شاهد اتحاد خوبی بین جامعه صیادی استان و شیلات دربرخورد با ادوات و روش های صید غیرمجاز ، مخرب و تهدید کننده ذخایر و منافع صیادان هستیم.

وی روش صید ترال کف (جل)،استفاده از تورهای منوفلامنت(اسرائیلی)،وجود برخی صیاد نماها با شناورهای بی هویت و همچنین تجاوز شناورهای صیادی استان های دیگر به آبهای استان هرمزگان را از مهمترین دغدغه های صید و صیادی در استان خواند.

 محمد جوانمرد تصریح کرد بازدید از صیدگاه های استان در راستای نظارت بر روند صید و ارزیابی مدیریت صید گاه ها و فعالیت های صیادی سنتی و صنعتی،تعامل با یگان حفاظت و‌منابع آبزیان شیلات هرمزگان،پیگیری و‌مرتفع سازی مسائل و‌مشکلات صیادان و همچنین پیگری گزارش تخلفات، صورت میگیرد .

جوانمرد ارتقای تعامل شیلات با جامعه صیادی در راستای حفاظت از منابع آبزیان، نظارت بر اجرای قوانین صیادی و دریانوردی از سوی صیادان، تشدید در برخورد با روش‌های صید مخرب و غیر اصولی  و ... را از اهم اهداف این بازدید خواند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده بعنوان یک سرمایه ملی و موهبت الهی،تاکید نمود تمام تلاش خود را برای حفظ این امانت با همراهی جامعه بهره بردار انجام خواهیم داد.

وی ضمن تشکر از فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان و روسای شهرستان ها با توجه به پیگیری و جدیت در این خصوص عنوان نمود: بدون شک تقویت  یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ،فعال شدن  پایگاه حفاظت منابع آبزیان در کوهستک  و دو پایگاه دیگر به زودی در استان، افزایش حضور  هدفمند در دریا و نظارت ها، ارتقای تعامل صیادان با مجموعه شیلات هرمزگان-یگان حفاظت منابع آبزیان و... نقش مهمی در برخود با صید غیر مجاز دارد.

 جوانمرد ضمن تشکر از  نیروی دریابانی،خواستار تعامل و همراهی بیش از پیش در برخورد با موارد تهدید کننده منافع جامعه صیادی و ذخایر ارزشمند آبزیان  شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز