مدیرامور شهرستان پارسیان :

احیاء و تعادل بخشی فرصتی است برای بهبود منابع آب زیرزمینی

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۷:۴۳:۵۱
کد خبر: ۹۴۶۳۱۷
مدیر امور آب پارسیان گفت : تنها راه برون رفت از وضع خشکسالی احیاء وتعادل بخشی منابع زیر زمینی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ محمد عابدین با فرماندار پارسیان دیدار وپیرامون مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آب پرداخت واظهار کرد : مدیریت آب از بزرگترین چالش‌های قرن حاضر است به طوری که امروزه آب محور توسعه پایدار شناخته شده‌است.

وی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه از منابع سطحی و زیرزمینی، باعث کم آب شدن رودخانه ها شده است بیان داشت : مصرف بیش از اندازه  آب مخصوصاً در بخش کشاورزی باعث شده تا فشار زیادی به منابع آب زیرزمینی وارد شود.

عابدین با بیان اینکه یکی از شیوه‎های مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی سیستم‎های نوین آبیاری است، تصریح کرد: چند سالی است که از اجرایی‎شدن این طرح‎ها می‎گذرد و بسیار نیز موثر هستند.

مدیر امور آب پارسیان عنوان کرد : استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت و طرح کشت جایگزین و استقاده از ارقام کم‌آب در سطح استان به عنوان یک اولویت اساسی باید در استان به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

عابدین خواستار همکاری هرچه بیشتر فرمانداری در زمینه تصرف حریم رودخانه ها و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه ها، چاه های غیرمجاز و حفظ منابع آب شد .

فرماندار پارسیان با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در امن سازی بستر و حریم رودخانه ها با توجه به احتمال وقوع سیلاب گفت: برای مقابله و کاهش میزان خسارت سیل های احتمالی، با متصرفان حریم و بسترهای رودخانه ها برخورد جدی خواهد شد.

نظر شما