رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان:

مهندسی سازی فرایند تولیدات کشاورزی از اولویت هاست/ هرمزگان به لحاظ عملکرد جزء سه استان اول کشور

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۰:۵۰:۳۰
کد خبر: ۹۴۶۴۶۷
مهندسی سازی فرایند تولیدات کشاورزی از اولویت هاست/ هرمزگان به لحاظ عملکرد جزء سه استان اول کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: مهندسی سازی فرایند تولیدات کشاورزی از اولویت های این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حمیدرضا نصیری با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشــاورزی و منابــع طبیعی در واقع در راســتای  اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری و برون ســپاری وظایف وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه به بخش خصوصی جهت کوچک سازی و چابک سازی ادارات و اشتغالزایی برای اعضای این سازمان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک دستگاه تسهیل گر نقش مهمی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را بر عهده داشته که مهندسی سازی فرایند تولیدات کشاورزی و رسالت توسعه فردی نیزمورد توجه این ســازمان است.

وی در خصوص صدور مجوزها افزود: براساس مصوبه مجلس، صدور مجوزاز جهادکشاورزی و شیلات به سازمان نظام مهندسی واگذار شــده است که البته میزان این واگذاری ها به تعاملات وارتباطات هم بستگی دارد.

 به گفته نصیری، در این دوره برای اولین بار سه نفر از استان های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر) به عنوان اعضای شورای سازمان نظام مهندسی  کشاورزی ومنابع طبیعی کشور انتخاب شده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با بیان اینکه این ســازمان در حال حاضر بیش از 3500نفر عضو دارد، خاطرنشان کرد:  به لحاظ تعداد عضو، جزو سه استان آخر و به لحاظ عملکرد جزو سه استان اول کشور هستیم.

حمیدرضا نصیری در خصوص فعالیت های این سازمان افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، اشتغال زایی اعضا (طرح جذب ناظرین، مشاورین) طرح نویسان، انجام کارهای مربوط به رتبه بندی اعضای حقیقی و حقوقی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی در زمینه های مختلف و صدور مجوزها را برعهده دارند.

 وی با بیان اینکه صدور مجوز در سه حوزه دام- طیور، گلخانه وشیلات انجام می شــود؛ افزود: در واقع صدورمجوزها در بخش های دام، طیور، گلخانه، کلینیک، پرورش قارچ، سایت پرورش میگو، فروشگاه سموم،ضد عفونی، انسکتاریوم، پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، آبیاری تحت فشار، سوخت، ناظرین صید فانوس ماهیان، ناظرین محیط زیست، مسئول فنی وپلاک گذاری و... توسط این سازمان در حال انجام می باشــد.

نظر شما