طی ۹ ماهه امسال محقق شد:

ارائه ۷۳۲۸ مورد خدمت مشاوره رایگان به مددجویان هرمزگان

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۹:۳۶:۴۵
کد خبر: ۹۴۶۸۷۷
ارائه ۷۳۲۸ مورد خدمت مشاوره رایگان به مددجویان هرمزگان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به هفت هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد طی 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ احمد پایان در این خصوص اظهار داشت : هدف از ارائه خدمات مشاوره ، کاهش آسیب‌های اجتماعی ، افزایش مهارت‌های زندگی، تقویت اعتماد به‌ نفس و خودباوری و ارتقاء باورهای دینی و تحکیم بنیان خانواده‌هاست که شامل مشاوره‌های خانواده، ازدواج، اشتغال، تحصیلی و مشاوره‌های روان‌شناختی و تربیتی می‌باشند.

وی گفت: هفت هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره‌های فردی و گروهی رایگان کمیته امداد طی 9 ماهه سال جاری بهره‌مند شده‌اند که شش هزار و 513 نفر از این افراد به‌صورت فردی و ۸۱۵ مددجوی دیگر به‌صورت گروهی در جلسه‌های مشاوره و راهنمایی حوزه حمایت و سلامت این نهاد شرکت کرده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان بابیان این موضوع که خدمات مشاوره هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مددجویان ندارد و رایگان است،  افزود: کمیته امداد در راستای ارتقا سطح مهارت و کیفیت زندگی خانواده‌های تحت حمایت اقدام به ارائه خدمات مشاوره نموده است و از ابتدای سال جاری تاکنون به‌منظور برگزاری این دوره‌ها مبلغ 188 میلیون تومان توسط کمیته امداد هزینه شده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مشاوره و راهنمایی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها، گفت: برگزاری آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی، دوره‌های مهارت‌های ارتباطی، مشاوره پیش از ازدواج و ازدواج مجدد و پیشگیری از اعتیاد از اهم دوره‌های برگزارشده است.

پایان یادآور شد: هم‌اکنون در استان هرمزگان 81 هزار و 112 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که در حال حاضر از خدمات پنج کلینیک تخصصی مشاوره و همچنین مشاوران خانواده کمیته امداد در سراسر استان بهره مند می‌باشند.

نظر شما