صورت گرفت ؛

تعطیلی مدارس شیفت صبح در چند شهرستان شرق هرمزگان

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۶:۳۵:۴۰
کد خبر: ۹۴۸۳۶۹
تعطیلی مدارس شیفت صبح در چند شهرستان شرق هرمزگان
با ورود سامانه بارشی در هرمزگان از شب گذشته باران های خوبی در شرق هرمزگان به ویژه میناب شروع به باریدن کرده و اداره هواشناسی شهرستان میناب از شدت بارش در نیمه های امشب خبرداده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، با همه اخطاریه های هواشناسی کشور مبنی بر بارندگی های شدید و آب گرفتگی معابر در جنوب و شرق کشور، این بارندگی ها از شب گذشته در هرمزگان آغاز و سبب آب گرفتگی معابر نیز شده است.

بارندگی ها در برخی از نقاط استان هرمزگان سبب طغیان رودخانه ها و مسدود شدن راه های ارتباطی شده است که دستگاه های عضو ستاد بحران و راهداران برای جلوگیری از خطرات احتمالی تمهیدات لارم را اندیشیده اند.

پیش بینی بارش ۷۰ میلیمتری  در میناب 

رئیس اداره هواشناسی شهرستان میناب با اشاره به ورود این سامانه بارشی  گفت: سازمان هواشناسی در خصوص این سامانه بارشی شدید که آبگرفتگی و جاری شدن سیل به همراه دارد، به استانداری و فرمانداری ها و ستاد بحران شهرستان ها اخطاریه های متعدد را داده است.

عبدالرضا امیری افزود: فعالیت شدید این سامان در شهرستان میناب از امشب تا سحرگاه فردا است که برای این بارندگی ها پیش بینی بارش 70 میلیمتری باران را در میناب داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون 26 میلیمتر باران در این شهرستان باریده است، عنوان کرد: سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در شهر ستان میناب دور از انتظار نیست.

امیری اضافه کرد : این سامانه بر اساس نقشه ها در شهرستان میناب اکنون  فعالیت خود را آغاز کرده که همراه با وزش باد شدید و رگبار پراکنده است.

مدارس شیفت صبح میناب تعطیل است

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان میناب نیز ، تصریح کرد: با توجه به اخطاریه های سازمان هواشناسی و ورود سامانه بارشی در میناب، همه مدارس شیفت صبح روز شنبه در این شهرستان تعطیل می باشند.

محمد احمدی افزود: ستاد مدیریت شهرستان میناب در حال آماده باش قرار دارد تا از وقوع هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کند.

احتمال مسدود شدن محور جاسک میناب

فرماندار جاسک همچنین  گفت: بارندگی های شب گذشته تا کنون در شهرستان جاسک سبب طغیان رود خانه شریفی و مسدود شدن جاده جاسک به بشاگرد شده است.

 محمد رادمهر با بیان اینکه این بارندگی ها همچنان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود که جاده جاسک به میناب نیز مسدود شود.

وی از همه رانندگان و کسانی که قصد تردد دارند درخواست کرد تا ایمنی های لازم را انجام داده و به اخطاریه راهداران در طول مسیر ها برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی گوش دهند.

نظر شما