در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس صورت گرفت:

سرطان آب‌گرفتگی به جان بندرعباس ، از بافت فرسوده تا شهرک پیامبر اعظم (ص)

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۰:۱۷:۵۱
کد خبر: ۹۴۹۶۰۶
سرطان آب‌گرفتگی به جان بندرعباس ، از بافت فرسوده تا شهرک پیامبر اعظم (ص)
یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش شهرداری بندرعباس در پی بارندگی های اخیر برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش عملکرد شهرداری بندرعباس در پی بارندگی‌های اخیر" با حضور معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس و سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس برگزار شد.

آبتین امیری ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت حادثه هواپیمایی اخیر و همچنین تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت : در خصوص رفع بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس از مسئولین تشکر می‌کنم اما جا دارد تلاش کنیم تا وضعیت فاضلاب شهری به وضعیت مطلوبی برسد.

وی گفت: بارندگی‌ های اخیر درشهر بندرعباس , ضعف زیرساخت های شهری را  به نمایش گذاشت . شهر ما درمقابل بارش های مداوم بی دفاع است وسریع تبدیل به دریاچه می شود . بخشی از این مشکلات به بحث نظارتی شورا و شهرداری برمی گردد و اینکه ما نظرات  جامعه مهندسین و متخصصین  را کمتر در این خصوص جدی می گیریم  و بخش دیگر به ناهماهنگی نهادها و ادارات دیگر که براساس سیاست خاص خود و بدون هماهنگی مدیریت شهری در تغییر یا ایجاد زیرساخت های شهری ورود می کنند  نمونه آن شهرک پیامبر اعظم است که به یک معضل شهری تبدیل شده است.

فاطمه جراره ، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس پس از تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای مسافربری طی سخنانی گفت : این سؤال مطرح است که چرا باید در هر بارندگی مردم به‌خصوص در محلات کم برخوردار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند ؛ مشکلات باید حل شود و آماده‌باش نیروها کافی نیست.

مشکل بلاتکلیفی شهرک پیامبر اعظم (ص) باید رفع شود چراکه آسیب‌های این بلاتکلیفی متوجه مردم است ؛ متأسفانه همه در جلسات برای رفع موانع موافقت خود را اعلام می‌کنند اما در زمان اجرا هیچ‌کس پای‌کار نمی‌آید و با این وضعیت مشکلات حل نمی‌شود .

وی با بیان اینکه مسئله بارندگی‌های اخیر بسیار با اهمیت است اظهار داشت : فکر می کردم این موضوع آنقدر برای شهردار بندرعباس اهمیت دارد که شخصا در این جلسه حضور پیدا کند.

کیانوش جهانبخش ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد :43 درصد بافت فرسوده در شهر بندرعباس که نقاط حادثه‌خیز و پرتنشی هستند مشکلات بسیاری را به وجود آورده است ، در سالیان گذشته مبالغی را در بودجه سالیانه برای رفع مشکل نقاط آبگیر معین کردیم .

این هزینه صورت گرفته و مشکلات بسیاری از این مناطق حل شده اما این معضل مثل سرطان به جان شهر افتاده است ؛ یک نقطه را که درست می‌کنیم از جای دیگر بیرون می‌زند.

طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس به رأی گذاشته شد و ۷ رأی کم آورد ؛ بنده حتماً بررسی کرده و درصورتی‌که نمایندگان هرمزگان به آن رأی نداده باشند حمایت خود را از آن‌ها قطع خواهم کرد .

نماینده‌ای که به طرح مدیریت یکپارچه شهری رأی نداده باشد در تراز ملی نیست و تنها با سر زدن به روستاها وظایف دهیاران و شوراهای روستاها را به نام خود ثبت می‌کند؛  افرادی باید جایگزین نمایندگان هرمزگان در مجلس شوند که در تراز ملی باشند، هرمزگان بزرگ نمایندگان کوچک نمی‌خواهد، این مسئله را بررسی و در جلسه شورای اسلامی اعلام خواهم کرد.

فیصل دانش ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز بیان نمود : شهرداری قرار است شهر را اداره کند نه اینکه آن را بسازد ، شهر نساخته را تحویل شهرداری می‌دهند و از آن انتظار دارند مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به صحبت‌های کیانوش جهانبخش اظهار داشت : از شورای اول تاکنون مبالغ و تلاش‌هایی برای حل مشکلات آبگرفتگی معابر عمومی شهر بندرعباس در نظر گرفته می شود اما تاکنون این مشکل حل نشده و باید ببینیم اشکال کار در کجا است.

دانش عنوان کرد : یا ما راه را اشتباه می رویم و یا هم زیر ساخت ها به حدی ایراد دارد که هر چه اصلاح می کنیم به وضعیت مطلوبی نمی رسیم، نارضایتی مردم آنقدر از عملکرد شهرداری بالا است که تمام خدمات شهرداری بندرعباس را زیر سوال می برد.

وی با بیان اینکه بیشترین ایراد در دولتمردان است بیان کرد: راه و شهرسازی الان فقط به فروشنده زمین تبدیل شده است و برای رفع کوچکترین نیازهای شهری هم تلاش نمی کند.

فرزانه آرامش نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در سخنانی از زحمات کارکنان و مدیران شهرداری تشکر کرد و ابراز داشت که به چشم شاهد بوده است که خود مدیران شهرداری دوشادوش کارگران به مردم گرفتار در آب امداد رسانی می کردند.

اسماعیل بواشه ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس از تکرار آبگرفتگی های معابر بندرعباس بعد از هر بارندگی با وجود صرف بودجه گلایه کرد و با انتقاد از عملکرد شهرداری بندرعباس اظهارداشت: شهرداری بندرعباس در مجوزهایی که می دهد هیچ گونه نظارتی ندارد و متاسفانه نظارت هایش صفر است.

وی افزود : هرکس هر جا را در سطح شهر می خواهد کنده کاری می کند و بعد تا چندین ماه اقدام به ترمیم آن قسمت نمی کند و این امر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است چنانچه در خیابان اتوبوسرانی بر اثر کنده کاری های بی رویه کل آسفالت از بین رفته است.

بواشه بیان کرد : یکی از ضعف‌های بزرگ شهرداری بندرعباس همین بحث حفاری‌ها است که شهرداری هیچ گونه نظارتی بر آن ندارد در صورتی که باید نیروهایش را به هر جا که حفاری می کنند بفرستد.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس آنقدر نیرو استخدام کرده است که در مناطقش حتی صندلی برای نشستنشان هم پیدا نمی شود خاطر نشان کرد: حداقل این نیروها را در بیرون به کار بگیرید که بیکار نمانند.

بواشه همچنین با اشاره به وضعیت شهرک پیامبر اعظم بندرعباس و در انتقادی تند بیان کرد: جای تاسف است که استاندار هرمزگان و فرماندار بندرعباس آنقدر توانایی ندارند که مسکن و شهرسازی را وادار کنند که به تعهداتش در رابطه با شهرداری عمل کند.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در ادامه صحبت‌های بواشه با ابراز نارضایتی از عملکرد مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در بحث زمین‌های شهرک پیامبر اعظم و واگذاری 5 سایت به شهرداری بندرعباس بالاخره یکی از دو طرف باید کوتاه بیایند و این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: ما در استان نمی توانیم در این مورد تصمیم گیری کنیم و به توافق نمی رسیم لذا موضوع به سطح وزارتخانه می‌کشد آنجا همه می‌گویند به تعهداتشان عمل می‌کنند اما باز که موضوع در استان مطرح می‌شود شاهد کارشکنی و ایجاد مشکل می شویم.

رضا حیدری زاده دیگر عضو شورای شهر بندرعباس اظهار داشت : مشکل شهر ما هیچگاه حل نخواهد شد زیرا ما شهر بندرعباس را بر اساس دلخواه خود و یا مشاوران می‌سازیم. 

وی ابراز داشت : راه حل مشکلات بندرعباس این است که ما به طرح تفصیلی شهر بازگردیم و بدانیم زمانی که خورهای 80 متری به 20 متر تقلیل دادیم باید انتظار این مشکلات را هم می‌داشتیم. 

حیدری زاده تاکید کرد : توجه به بالادست شهر بندرعباس که در بارندگی‌ها گل و لای را وارد شهر می‌کند هم باید داشته باشیم و باید طرح تثبیت خاک انجام شود.

عامری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : نقاط آبگیر شهرداری باید تعیین و مشکلات در عرض چند ماه حل شود

گفتنی است در این جلسه موحدی معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس ضمن ارائه گزارشات علت عدم حضور عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در جلسه شورای اسلامی شهر را کسالت عارض شده از حضور مستقیم در بارندگی‌ها اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز