رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان:

سلامتی حق همگانی و یک هدف اجتماعی است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۸:۰۸:۲۱
کد خبر: ۹۵۰۱۳۲
دومین مجمع سلامت شهرستان سیریک با محوریت پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای با حضور دکتر حیرانی رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان، جمال الدینی فرماندار شهرستان سیریک، دکتر علیمراد مدیر شبکه بهداشت و سایر مسئولین و اعضای مجمع سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دبیر مجمع سلامت شهرستان سیریک در خصوص موضوع گفتمان غالب دومین مجمع سلامت شهرستان با محوریت پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای ، گفت : در دنیا مهمترین علت حوادث و مصدومیت ها، حوادث ترافیکی هستند که در کشور ما نیز یکی از معضلات بهداشت عمومی، سوانح و حوادث  جاده ای است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش سوانح و حوادث جاده ای، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که عامل بیشترین حوادث ترافیکی در شهرستان سیریک، راکبین موتورسیکلت ها می باشند که فرهنگ سازی در خصوص استفاده از کلاه ایمنی در حین رانندگی می تواند در بحث سلامت و کاهش صدمات در تصادفات جاده ای بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

امام جمعه موقت شهرستان سیریک با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش سوانح و حوادث جاده ای، گفت: نهادینه کردن فرهنگ رانندگی ایمن مستلزم همکاری و همیاری تمامی ارگان های دولتی و غیر دولتی و آحاد جامعه است که در این راستای، انسجام آموزش های لازم در زمینه رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی در پیشگیری از سوانح و حوادث نقش بسزایی دارد.

احمد خلیلی با تاکید بر اینکه یکی از ساده ترین روش ها برای حفظ جان راکبان موتور سیکلت، استفاده از کلاه ایمنی است، افزود: متاسفانه  بی توجهی بسیاری از راکبان موتور سیکلت ها در استفاده از کلاه ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری در حوادث رانندگی بوده است.

فرمانده پلیس راه میناب - جاسک با اشاره به اینکه بیشترین علت بروز سوانح و حوادث جاده ای، عامل انسانی است، گفت: روزانه بصورت میانگین 54 نفر در ایران جان خود را در اثر سوانح و حوادث جاده ای از دست می دهند.

سرگرد رضا رستمی افزود: فرهنگسازی باید در ابتدا در خانه، مدرسه و سپس در اجتماع آغاز شود، کودکانی که فرهنگ رانندگی ایمن را از سنین کودکی و نوجوانی فرا بگیرید در بزرگسالی بیشتر به رانندگی ایمن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه می کنند.

سرگرد رستمی تاکید کرد: آموزش همگانی، اطلاع رسانی و آگاه سازی توسط دستگاه های مربوطه می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان در دومین مجمع سلامت شهرستان سیریک گفت: سلامتی یک حق همگانی و یک هدف اجتماعی است که هر کسی باید سهم خود را از سلامت بر عهده بگیرد.

دکتر علی حیرانی در خصوص حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به عنوان یک وظیفه یاد کرد وافزود: برای رسیدن به جامعه ای سالم ، پویا و ارتقاء سلامت اجتماعی همه باید تلاش کنیم و خود را مسئول بدانیم

دکتر حیرانی با اشاره به  اهداف مجمع سلامت  تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این مجمع افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندسازی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین، حفظ و ارتقای سلامت است.

رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار مشارکت های اجتماعی در ارتقاء سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: مشارکت فرآیند اجتماعی است که گسترش مشارکت های اجتماعی مردم در امر سلامت تاثیر بسزایی در کاهش بروز سوانح و حوادث جاده ای ایفا می کند و دولت باید این توانمندی را داشته باشد که بتواند از ظرفیت های مردمی به نفع سلامتشان کمک بگیرد.

رئیس مجمع سلامت شهرستان با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای به عنوان گفتمان غالب مجمع سلامت شهرستان، گفت: اگر به بحث پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای به عنوان یک مقوله ملی نگاه کنیم طبیعتا باید تمامی نهادهای دولتی، غیر دولتی و مردم سهم خود را در اجرای هر چه بهتر آن، ادا کنند.

احمد جمال الدینی افزود: با رعایت نکات ایمنی در جاده ها و کاهش سرعت می توان تلفات سوانح رانندگی را کاهش داد و این امر نیازمند تلاش همه مردم و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی ایمن است.

فرماندار شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: مردم در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به اندازه کافی احساس مسئولیت و مشارکت نمی کنند و در هنگام بروز حادثه، همچنان منتظرند که مسئولین این مشکل را حل کنند.

فرماندار شهرستان سیریک عنوان کرد: مشارکت عمومی و عزم ملی در آموزش و فرهنگ سازی از عوامل کاهش سوانح و حوادث جاده ای است و این امر میسر نخواهد شد جز با حساس سازی و مشارکت آحاد جامعه.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز