مدیر کل پدافند غیر عامل بهزیستی کشور در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان هرمزگان :

ضرورت بسیج کلیه امکانات ونیروها در یاری رساندن به مردم مناطق سیل زده در هرمزگان

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۸:۱۱:۱۱
کد خبر: ۹۵۱۱۶۲
ضرورت بسیج کلیه امکانات ونیروها در یاری رساندن به مردم مناطق سیل زده در هرمزگان
مدیر کل پدافند غیر عامل بهزیستی کشور بر بسیج کلیه امکانات ونیروها در یاری رساندن وکاهش خسارات وارده به مردم مناطق سیل زده در هرمزگان و جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ جلسه شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل سازمان بهزیستی کشور ، رییس گروه آمار سازمان بهزیستی و کارشناس امنیت شبکه این سازمان در محل دفتر مدیریت بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان  در این جلسه ضمن خیرمقدم به میهمانان ، حضور ایشان را مایه دلگرمی ، انتقال دانش ، آگاهی وشناخت بهتر اهداف سازمانی برای همکاران استان دانستند .

غلامحسین رنجبر با اشاره به مشکلات استان طی هفته گذشته در خصوص بارندگی ها و وقوع سیل که موجب آسیب وخسارات متعدد به شهرستان جاسک گردیده ، خواستار حمایت وهمدلی بیشتر از سوی کلیه بخش های بهزیستی کشور به جامعه هدف استان گردید.

وی در همین راستا با اشاره به سامانه های موجود وبانک اطلاعاتی که در آن اطلاعات ثبت وبروز رسانی می گردد ، آن را زمینه ای در جهت توزیع عادلانه وشفاف سازی دانست وتصریح کرد : در همین سیل اخیر با مراجعه به بانک اطلاعاتی ، اطلاعات مناسب وکاملی در حوزه ها بدست آمد تا بتوان کمک های به موقع به خانوارهای تحت پوشش مناطق سیل زده ارائه و تعداد مورد نیاز کمک ها را ارزیابی کرد.

مهندس حمید قلی پور رییس گروه آمار سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به سامانه ارمغان و فرایند بکارگیری آن ، بهزیستی را از جمله سازمان هایی دانست که در وزارت رفاه به طورعملی کلیه آمارهای ثبتی وبانک اطلاعاتی خود را بروزرسانی و ثبت نموده است  .

مهندس حمید قلی پور از ثبت آمار بیش از 2 ونیم میلیون خانوار از سوی سازمان بهزیستی خبر داد و اذعان داشت : این خود مبین اهمیت فناوری اطلاعات در بهزیستی است.

وی تصریح کرد : سامانه ارمغان کمک شایانی در شفاف سازی ارائه خدمات به جامعه هدف نموده است.

رییس گروه آمار سازمان بهزیستی کشور همچنین در این جلسه به اهمیت بکارگیری این سامانه در استخراج اطلاعات افراد فوت شده ، پرداخت یارانه های مددجویی وبسیاری از خدمات دیگر اشاره وهدف از ایجاد سامانه ارمغان را بهبود نظارت بر فعالیت های بهزیستی عنوان نمود.

مدیر کل پدافند غیر عامل سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت سیل وبارندگی های استان ، اقدامات استان هرمزگان را موثروخوب ارزیابی نمود .

وی اذعان داشت: بهزیستی کشور و بهزیستی سایر استان ها قطعا در این شرایط بحرانی در کنار مردم استان هرمزگان خواهند بود وبا توجه به دستور اکید رییس محترم سازمان ، همه حوزه ها به این امر توجه ویژه ای خواهند داشت .

محمد رضا کاظم‌ زاده ضمن تاکید بر بسیج کلیه امکانات ونیروها در یاری رساندن وکاهش خسارات وارده به مردم مناطق سیل زده در هرمزگان ، جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین را نیز در این خصوص مورد توجه دانستند.

وی همچنینن با توجه به نیاز به چارچوب و دستورالعمل مشخص برای این گونه شرایط به موضوع تدوین پروتکل مدیریت بحران در سازمان بهزیستی کشور ونیز قانون مدیریت بحران اشاره نمود وبیان داشت : براساس یک چارچوب مشخص و آیین نامه های شفاف ومناسب می بایست به موقعیت بحران عکس العمل مناسب داشت.

گفنی است در ادامه ضمن ارائه نقطه نظرات وپیشنهادات ، حاضرین به بحث و تبادل نظر و پرسش و پاسخ پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز