مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان:

به اجبار از سوخت مازوت استفاده می کنیم

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۲۳:۳۷:۳۰
کد خبر: ۹۵۱۵۱۰
مدیر عامل مدیریت تولید نیروی برق هرمزگان در نشست خبری بمناسبت روز جهانی «هوای پاک » در جمع خبرنگاران گفت : نیروگاه بندرعباس تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد ، به اجبار از مازوت استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، حسین سلیمی با بیان اینکه نیروگاه بندرعباس از جمله شرکت های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی ، توسعه فضای سبز و حفظ ساحل است ،افزود : نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که با ظرفیت اسمی ۱۳۲۰ مگاوات وظیفه تأمین انرژی برق شبکه  جنوب وجنوب شرق کشور و ۶۰ درصد برق استان  را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه بندرعباس نیروگاهی است که سوخت پایه آن گاز می باشد ، عنوان  کرد : این نیروگاه جهت پایداری شبکه نیاز به ۸ میلیون متر مکعب گاز به صورت روزانه دارد .

سلیمی ادامه داد : به دلیل عدم تامین این میزان گاز مصرفی به اجبار سوخت مازوت استفاده می کنیم در صورتی که این مجموعه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد و در حال حاضر استفاده ازاین  سوخت هزینه تعمیرات و فرسودگی ادوات و دستگاهها را به شدت بالابرده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بااشاره به  شرایط اقلیمی گرم وخشک در استان هرمزگان و همچنین  عدم تامین سوخت گازمصرفی ، تصریح کرد : این نیروگاه نمی تواند به دلیل رفاه مردم هرمزگان و صنایع بزرگ  این استان اقتصادی  واحدهای خود را از مدار خارج کند.

وی با بیان این موضوع که اداره ایمنی و گروه پایش  محیط زیست نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان کلیه پارامترهای زیست محیطی را به صورت دوره ای بررسی و ارزیابی می کنند، اذعان داشت:سمی بودن دود خروجی از دودکش نیروگاه را به شدت تکذیب می کنم.

این مسئول توضیح داد : اقدامات خاصی در خصوص حفاظت از محیط زیست در این مجموعه بزرگ تولیدی انجام شده است که نمونه ای از این دستاوردها می توان به ارزیابی سیستم دود احتراق دودکش ها و همچنین ساخت و راه اندازی سیستم های تصفیه پساب و سیستم جمع آوری آب باران واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در ادامه ضمن اشاره به فعالیت جهادگونه کارکنان این مجموعه وعدم خاموشی برق درپیک بار تابستان گذشته در استان هرمزگان، گفت: انتظار می رود مسئولین نسبت به تامین کمبود گاز مصرفی این مجموعه عظیم که نقش به سزایی به عنوان یک زیرساخت در توسعه استان داشته است اقدام عاجل را به عمل آورند وبی انصافی است مجموعه ای که خود سوخت پاک تولید می کند به دلیل استفاده اجباری از سوخت مازوت آلوده معرفی شود.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بندرعباس با بیان اینکه این نیروگاه رسالت مهمی در حوزه بالانس و پایداری شبکه برق کشور دارد، ابراز داشت: روزانه ۸ میلیون لیتر سوخت گاز در این مجموعه مورد نیاز است و نیز سوخت اصلی نیروگاه گاز و سوخت جایگزین در شرایط اضطراری مازوت است.

وی اضافه کرد: از ۸ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز هم اکنون ۵۰۰ هزار لیتر در اختیار نیروگاه بندرعباس قرار گرفته‌است که به ناچار برای تامین بخش دیگری از سوخت مورد نیاز از سوخت مازوت استفاده می شود.

رئیس هیات مدیره نیروگاه تولید برق بندرعباس به تشریح مسئولیت های اجتماعی این مجموعه  پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های اجتماعی ۴۰ هکتار فضای سبز در این مجموعه کاری احداث شده است که آبیاری آن نیز با آب برگشتی نیروگاه است و از آب شرب شهری در این زمینه استفاده نمی‌ شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده کامل از گاز مایع در نیروگاه‌ها گام بزرگی بوده و گام‌های بزرگ زمان‌بر است اما تحقق پیدا خواهد کرد؛ با تکمیل فاز به فاز نیروگاه کلاس F هنگامِ بندرعباس، نیروگاه بندرعباس نیز برای بهسازی از مدار خارج می‌شود.

شایان ذکر است ؛ خبرنگاران از روند پیشرفت نخستین واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی نسل جدید موسوم به کلاس F  بازدید کردند .

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز