معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

طرح‌های ایمن سازی تکمیلی در برابر بیماری فلج اطفال و کمپین مبارزه با دخانیات بررسی شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۷:۴۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۳۴۱۴
طرح‌های ایمن سازی تکمیلی در برابر بیماری فلج اطفال و کمپین مبارزه با دخانیات بررسی شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : دو طرح ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه در برابر بیماری فلج اطفال در استان و برگزاری کمپین مبارزه با دخانیات در هرمزگان در هفدهمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان هرمزگان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر سعید ناجی در این جلسه عنوان کرد : تاثیر گذاری اهداف طرح  ایمن سازی تکمیلی در برابر فلج اطفال باید در جامعه بتوان به گونه ای ارزیابی و هدف نهایی برای آن پیش بینی شود تا به نتیجه و حاصل درست طرح رسید.

 
وی با بیان اینکه کمپین مبارزه با دخانیات باید جنبه ارشادی داشته باشد، افزود: دستگاه های مرتبط با موضوع باید اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتار غلط در رابطه با مصرف دخانیات به ویژه در مراکز عمومی انجام دهند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به مصرف دخانیات به ویژه قلیان در ساحل بندرعباس، گفت: تمامی افراد حق استفاده از هوای پاک ساحل بندرعباس را دارند و افرادی که مبادرت به استفاده از قلیان و دخانیات می کنند حق دیگران را ضایع کرده و باید از این امر آگاه شوند.
 
وی تاکید کرد: استعمال دخانیات علاوه بر ضرر برای فرد مصرف کنند برای افراد پیرامون وی نیز مضر است و باید با فرهنگ سازی عمومی در مسیر مقابله و کاهش آسیب های مصرف دخانیات  گام برداشت.
 
ناجی تصریح کرد: استعمال دخانیات در اماکن عمومی به دلیل محدود سازی آزادی افراد و ایجاد مشکل برای دیگران، باید با روش های ارشادی و حتی بازدارنده با این پدیده برخورد کرد زیرا کوتاهی در این خصوص سلامت عمومی جامعه را به خطر خواهد انداخت.
 
وی خاطر نشان کرد: برای کاهش آسیب‌های دخانیات در جامعه باید در چند حوزه به شکل پایلوت هدف گذاری شود و جامعه هدف را تحت نظر داشت تا بتوان تاثیرات اجرای طرح در حوزه های مختلف جامعه را مورد ارزیابی قرار داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز