جایگاه برتر شرکت پالایش نفت بندرعباس در اقتصاد ایران در بخش صادرات و فروش

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۸:۰۸:۵۸
کد خبر: ۹۵۳۹۴۴
جایگاه برتر شرکت پالایش نفت بندرعباس در اقتصاد ایران در بخش صادرات و فروش
شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه دوم صادرات و رتبه سوم فروش و عنوان شرکت پیشرو بیست و دومین همایش ملی معرفی شرکتهای برتر اقتصاد ایران موسوم به IMI-100را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ در همایش رتبه بندی 500 شرکت برتر کشور که با حضور جمعی از مقامات و سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی کشور و مدیران شرکت‌های برتر ایران برگزار شد ، نتایج بیست و دومین سال رتبه بندی IMI-100 و لیست صد شرکت برتر ایران با ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی منتشر شد.

در این رتبه بندی که براساس گزارش مالی سال 97 شرکت ها انجام شد، 500 شرکت برتر مورد تجزیه و تحلیل مالی و اقتصادی قرار گرفتند که بر این اساس شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه دوم صادرات و رتبه سوم فروش شرکتهای برتر ایران را کسب کرد.

گفتنی است در این همایش، براساس ارزیابی از روند رشد شرکت‌های برتر طی چهار سال اخیر، از بین 100 شرکت برتر 10 شرکت به عنوان "شرکت‌های پیشرو" معرفی شدند که شرکت پالایش نفت بندرعباس بر اساس ارزیابی و رشد شاخصهای اقتصادی موفق به دریافت عنوان شرکت پیشرو شد.  

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با تلاشهای کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس برای تولید مستمر و بدون وقفه، این شرکت بر اساس صورتهای مالی سال 97 موفق شد در بین 500 شرکت، رتبه سوم فروش کشور را کسب کند.

مهندس نامور افزود: در بخش صادرات نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس با استفاده از ظرفیتهای موجود و توجه به بازارهای جهانی و تولید فرآورده های ویژه مطابق با استانداردهای روز دنیا موفق به کسب رتبه دوم شرکتهای برتر اقتصاد ایران برای سال 97 شد.

وی تصریح کرد: شرکتهایی که در بین 500 شرکت برتر قرار گرفته اند، بنگاه های بزرگ اقتصادی کشورهستند که تاثیرگذاری آنها بر اقتصاد ملی با توجه به عوامل اقتصادی مانند اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و در نتیجه افزایش تولید بالا است.

بر اساس این گزارش در این همایش شرکتهای برتر اقتصاد ایران بر اساس 32 شاخص مختلف رتبه بندی شده‌اند که این شاخص‌ها در هفت گروه اندازه و رشد ، سودآوری و عملکرد ، بهره‌وری ، صادرات ، نقدینگی ، بدهی و بازار در نظر گرفته شده‌اند.

تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌ سازی فضای کسب‌ و کار ، ارائه تصویری روشن از جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی مختلف ، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی کشور و علمی‌تر کردن فضای تصمیم‌گیری مدیران ، از اهداف بیست و دومین همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران عنوان شده است.

نظر شما