مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس:

۳۷۰ بیمار تحت پوشش داریم

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۸:۲۶:۳۲
کد خبر: ۹۵۳۹۴۹
۳۷۰ بیمار تحت پوشش داریم
مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس گفت : در حال حاضر ۳۷۰ بیمار تحت پوشش این موسسه داریم که بسیاری از آنان بهبود یافته و تحت کنترل و چک‌آپ هستند ، حتی کودک دوماهه‌ای که با لبخند وارد اتاق شیمی‌درمانی می‌شد روحیه همه را بهبود می‌داد.

صدیقه کیوانی ، در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، افزود : بسیاری از خانواده‌ها برای درمان کودکان سرطانی خود به دلیل آشنا نبودن با این موسسه به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند ؛ مردم استان با شناخت موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس می‌توانند افراد بیمار را سریع‌تر معرفی کنند.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز بود در بندرعباس هم‌زمان با تشخیص بیماری سرطان در کودکان مکانی برای حمایت از آن‌ها ایجاد شود تا با پرداخت حداقل هزینه رفت‌وآمد آن‌ها، بیماران درمان شوند، موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس از سال ۸۹ در بیمارستان کودکان بندرعباس و با حمایت خیرین و ریس بیمارستان تأسیس شد.

کیوانی با اشاره به اینکه زمانی که کارمان را شروع کردیم نسبت به مؤسسات خیریه نظرات خوبی وجود نداشت، اضافه کرد : در صورت اعلام شماره‌حساب و درخواست کمک استقبالی صورت نمی‌گرفت، ازاین‌رو برای معرفی موسسه در سال ۹۰  اولین جشنواره غذا را در ساحل غدیر بندرعباس زیر پرچم برگزار کردیم.

مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس با اشاره به راه‌اندازی بخش استاندارد خون و سرطان با  همکاری دانشگاه علوم پزشکی، افزود: در ابتدا ساخت و تجهیز بهترین مکان برای این بخش برای موسسه‌ای تازه تأسیس غیرممکن به نظر می‌رسید اما با حضور، مشارکت، اعتماد و کمک‌های نقدی مردم در سال ۹۴  بیشتر دستگاه‌های فوق تخصصی خریداری شد.

وی افزود : برای خرید هر دستگاه با اقساط ماهی ۱۲ میلیون تومان هزینه شد.

مدیر اجرایی حامی کودکان مبتلابه سرطان عنوان کرد: اکثر تجهیزات در بخش پیوند مغز و استخوان راه‌اندازی، دستگاه‌ها خریداری و فضای فیزیکی مربوط به موسسه تکمیل شده و منتظر دانشگاه علوم پزشکی برای اعزام نیروی متخصص بوده و همراه آن‌ها و آماده این پیوندها هستیم.

وی تصریح کرد: مهربانی، گذشت و عشقی که مردم نسبت به یکدیگر دارند باعث پای‌کار آمدن آن‌ها شده به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر باوجود شرایط سخت اقتصادی بازهم ما را تنها نگذاشته‌اند.

این خیر هرمزگانی بیان داشت : زمانی که مردم آثار کمک‌های خود را در تجهیز موسسه و نجات جان کودکان سرطانی می‌بینند بیش‌ازپیش به نیاز در کنار هم بودن پی می‌برند و در کنار ما می‌مانند.

کیوانی با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌ها ؛ روحی و روانی است، توضیح داد : علت ماندن و ایستادگی ده‌ساله من در این موسسه بهبود ۹۰ درصد کودکان مبتلابه سرطان بوده است، اگر بیماران زودتر به پزشک متخصص مراجعه و اقدام به درمان کنند احتمال بهبود آنان بسیار بالاتر می‌رود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی از خانواده ها اذعان می‌کنند هزینه‌ای از موسسه دریافت نکرده‌ایم و چون پولی از ما دریافت نکرده‌اند احساس می‌کنند کمکی انجام نشده، این در حالیست که برای حفظ کرامت خانواده‌ها ترخیص آن‌ها بدون پرداخت هزینه و تنها با  ارائه دفترچه بیمه صورت می‌گیرد؛ بیمه تنها بخش کمی از سهم درمان را پرداخت می‌کند و موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس پرداخت تمام سهم باقی‌مانده را برعهده‌گرفته است.

این خیر هرمزگانی با بیان اینکه میانگین هزینه هر بیمار سرطانی از زمان تشخیص که از ۳ تا ۳ سال و نیم طول می‌کشد بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، افزود: تحریم‌های اقتصادی در تهیه بسیاری از داروهای سرطانی که باید آزاد تهیه شوند تأثیر گذاشته و متأسفانه با کمبود بسیاری از این داروها مواجه هستیم؛ داروهای شیمی‌درمانی، رادیولوژی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی هزینه‌های بالایی دارند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس تشریح کرد: هزینه آزمایش بیماران سرطانی در بخش دولتی ۲۰۰ هزار تومان اما در بخش خصوصی بین دو و نیم میلیون تومان است؛ پس از تشکیل پرونده در موسسه با توجه به توانمندی خانواده‌ها هر درمانی که نیاز باشد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها توسط موسسه پرداخت می‌شود؛ حتی هزینه کارهایی که در خود مرکز انجام نمی‌شود نیز با ارائه فاکتور به‌حساب خانواده‌های تحت پوشش واریز می‌شود.

وی اضافه کرد : افرادی هستند که بیماری آن‌ها تشخیص داده شده و بین راه متوجه هزینه‌ها شده و درخواست تحت پوشش قرار گرفتن می‌کنند، مردم استان با  شناخت موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس می‌توانند افراد بیمار را سریع‌تر معرفی کنند.

کیوانی در خصوص تأسیس اولین مدرسه بیمارستانی در بخش کودکان سرطانی بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: سال ۹۵ اولین کارنامه رسمی برای دانش آموزان این مدرسه صادر شد، زمانی بود که کودکان سرطانی بستری در بیمارستان حتی مکانی برای کشیدن نقاشی هم نداشتند اما با کمک معلمین باتجربه، خیرین و  وجود افرادی که به‌صورت خودجوش همراهی کردند اولین مدرسه بیمارستانی ایجاد شد

مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس ادامه داد: یک بخش ۵۸۰ متری با  یک اتاق بازی راه‌اندازی و فضایی برای جاماندگان از تحصیل در بخش بیماران سرطانی بیمارستان کودکان بندرعباس ایجاد شد که بستگی به شرایط بیمار و اجازه‌ای که پزشک و کادر پرستاری می‌دهند بیماران می‌توانند در کلاس حضور داشته و یا معلم در تخت بیمار، آموزش را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه با همراهی پزشکان خون و سرطان اطفال می‌توانیم بیماران را درمان کنیم، تصریح کرد: پزشکان خون و سرطان اطفال در بخش خصوصی درمان نمی‌کنند و تمام‌کارهای شیمی‌درمانی در همین بیمارستان کودکان و کانکس موجود در موسسه انجام می‌شود که باعث دولتی شدن و کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

کیوانی ظهار داشت : متأسفانه برخی خانواده‌ها نمی‌خواهند با بیماری کودک روبه‌رو شده و آن را بپذیرند،  به همین دلیل برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه کرده و درمان را نیز در همان‌جا آغاز می‌کنند، درمان سرطان با یک سال تکمیل نمی‌شود بلکه ۶ سال زمان برده و به شهرستان رفتن سخت است، اگر مردم بدانند در بندرعباس این مرکز وجود دارد بسیاری از مشکلات این خانواده‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: بیماری که در موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس پذیرش شود اگر نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر داشته باشد خود موسسه ‌این جابه‌جایی را انجام می‌دهد و هزینه رفت‌وآمد و درمان حاشیه درمان خوراک را نیز تعهد می‌کند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس با بیان اینکه از استان‌های هم‌جوار نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند و فضای بیمارستان جوابگوی این تعداد بیمار نیست، ادامه داد: ازنظر کادر تخصصی مشکلی نداریم اما برای فضای فیزیکی با مشکل روبه‌رو هستیم؛ اگر دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت‌ها را آماده کند مردم و خیرین در بخش‌های دیگر می‌توانند همراهی کنند، اگر استاندار هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی بخواهند کمکی داشته باشند به مجمع خیرین سلامت پرداخت می‌کنند و از کمک‌های مالی و پرداخت آن‌ها اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه سه سال طول کشید تا توانستیم مجوز قرار دادن کانکس در بیمارستان را اخذ کنیم، تصریح کرد: اگر شهرداری بتواند بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی که شخصی نبوده و از اختیارات دولت است به مدت یک هفته در اختیار ما قرار دهد تا اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهیم و همچنین اگر مسئولین مجوز برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌ها را صادر و در پرداخت هزینه جا و مکان برای احداث آشپزخانه دائمی و همیشگی که در توان موسسه نیست همکاری کنند ، کمک شایانی به حامیان بیماران سرطانی می‌شود.

کیوانی با تأکید بر اینکه امسال پنجمین جشنواره هتل هما را هم‌زمان با دهمین سال تأسیس موسسه در ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه با میزهای صنایع‌دستی و غذایی برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: بازارچه‌ها برای معرفی و پرداخت حداقل درمان‌ها برگزار می‌شود و مواد اولیه برای پخت غذا را با کمک عمده‌فروشان مواد اولیه در اختیار آشپزها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه نماد موسسه " دخت و لوک" عروسک دوران کودکی با شناسنامه است، افزود: معلمی که تدریس می‌کند، روانشناس و مشاوری که خانواده‌ها و کودکان را تسکین می‌دهد، افرادی که می‌توانند در پخش برگه‌های بروشور و قلک‌ها در خانه‌ها و مدارس همراه باشند می‌توانند در این کار خداپسندانه سهیم باشند و برای خیر بودن نیازی به پولدار بودن نیست.

مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس گفت: توزیع سبد کالای معیشتی برای خانواده‌های سرطانی، اوراق مشارکت در ساخت بیمارستان، ساخت تابلوهای ال ای دی برای پیام تبریک یا تسلیت، ساخت تابلوهای صدفی به‌جای گل‌های تزئینی، حضور در کافه کتاب و شرکت در کلاس‌های آموزشی رایگان برای خانواده‌های سرطانی، ثبت باشگاه کتاب‌خوانی  که کودکان تحت پوشش موسسه عضو این باشگاه هستند از کارهای دیگر این موسسه در حمایت از کودکان سرطانی است.

کیوانی از برگزاری جشنواره خیریه ، خانواده ، ساحل در ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه خبر داد و اضافه کرد : برای خرید بلیط به سایت  mousika.ir@ مراجعه یا با شماره های ۰۹۱۷۹۰۰۸۱۱۰ و ۰۷۶۳۳۶۸۸۳۸۷ تماس بگیرید .

شایان ذکر است ؛ این جشنواره در هتل هما برگزار می شود و قیمت هر بلیط 5 هزار تومان می باشد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز