مدیر امور آب شهرستان بندرعباس :

منابع آبی را با اجرای طرح احیا به تعادل برسانیم

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۴:۴۰
کد خبر: ۹۵۳۹۶۵
مدیر امور آب شهرستان بندرعباس با تاکید بر اهمیت این طرح از سوی وزارت نیرو ، اجرای صحیح آن را اولویت اول آب منطقه ای هرمزگان دانست و افزود: حفظ منابع آبهای زیرزمینی مهم ترین دغدغه کنونی ماست که با پر کردن چاههای غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند سعی در به تعادل رسیدن دشت های استان داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ در نشست رستم دولتی با بهره برداران روستای سرزه شمیل ، مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شد.

در ابتدای نشست دولتی به معرفی طرح احیاء و تعادل بخشی برای حاضرین پرداخت و به بیان فواید اجرای این طرح را به جهت حفظ منابع آب زیرزمینی و تداوم امرکشاورزی پرداخت.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی به منظورجلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی گفت: برای جلوگیری از تبدیل شدن دشت های بندرعباس به بیابان  باید میزان برداشت آب را کنترل کنیم .

دولتی افزود : کشاورزان با مدیریت منابع، به کارگیری روش‌های مناسب و توصیه شده و استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی، می توانند میزان تولید محصولات خود را افزایش دهند.

وی وجود چاه‌های غیر مجاز را از عوامل دیگر خسارت زا به منابع آب زیرزمینی برشمرد و گفت: تلاش‌هایی برای جلوگیری از حفر این چاه‌ها شده است و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز