سرپرست حفظ نباتات جهادکشاوزری هرمزگان:

نظارت بر مزارع سبزی و صیفی در مرحله داشت

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۸:۴۹:۰۱
کد خبر: ۹۵۳۹۷۲
نظارت بر مزارع سبزی و صیفی در مرحله داشت
سرپرست حفظ نباتات جهادکشاوزری هرمزگان از نظارت بر مزارع سبزی و صیفی در مرحله داشت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سید عبدالرضا اشرف منصوری طی بازدیدی از مزارع سبزی و صیفی با همراهی محقق مرکز تحقیقات کشاورزی استان و کارشناسان فنی حفظ نباتات ستاد و شهرستان میناب از مزارع گوجه‌فرنگی اظهار کرد : در جهت رفع عوامل بیماری زای گیاهی ، توصیه های فنی جهت مدیریت عارضه در مزارع استان به کشاورزان ارائه می شود.

وی افزود : نظارت بر عملیات فنی کنترل عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع سبزی و صیفی استان به منظور بررسی وضعیت آلودگی محصول به آفات و بیماری ها در نقاط مختلف استان انجام می‌گیرد.

سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاوزری هرمزگان در این بازدید در خصوص مدیریت عارضه ابراز داشت : در مزارع عوامل بیماری زای گیاهی مانند پوسیدگی ریشه ، سفیدک های پودری و داخلی ، لکه باکتریائی و علائم برخی از آفات گیاهی مشاهده شده که توصیه های فنی جهت مدیریت عارضه ارائه به کشاورزان ارائه شد.

اشرف منصوری در پایان با بیان اینکه هر ساله عوامل خسارتزای گیاهی بخش اعظمی از تولیدات کشاورزی را کاهش داده و منجر به بروز خساراتی به محصولات کشاورزی می شود، خاطرنشان کرد: تشخیص عارضه ،کنترل اصولی و به موقع عوامل بیماری‌زا می‌تواند تاحد بسیاری از خسارات احتمالی جلوگیری نموده و در افزایش کیفی و کمی تولیدات گیاهی نقش مؤثری را ایفا نماید.

نظر شما