رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال یک مسئله مهم و نیازمند مشارکت همگانی است

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۷:۰۹
کد خبر: ۹۵۵۳۷۵
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در آیین آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در بندرعباس، گفت: بیش از بیست سال است که این بیماری در کشور وجود ندارد اما تردد اتباع کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ایجاب می کند این طرح در چهار استان هم مرز و پرتردد به صورت خانه به خانه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمد مهدی گویا گفت : ریشه کنی بیماری تنها بدین معنی نیست که فردی مبتلا نشود بلکه این ویروس نباید در هیچ جا وجود داشته باشد.

گویا با اشاره به اینکه نمی‌توان به مسائل پیشگیری ساده نگاه کرد، افزود: پس از دریافت گواهینامه ریشه کنی منافع آن در مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت یک مقوله همگانی است و طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال نیز یک مسئله همگانی است که همه باید مشارکت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: ریشه کنی بیماری های واگیر از اهمیت خاصی در حوزه سلامت برخوردار است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: همجواری هرمزگان با استان های پرتردد اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان آن را در صف استان های پرخطر قرار داده است.

فرشیدی با اشاره به سیل اخیر در جنوب هرمزگان اضافه کرد: اقدامات حوزه بهداشت و درمان در حادثه اخیر سیل بسیار حایز اهمیت بود زیرا در این سیل بخش بزرگی از راههای مواصلاتی در هرمزگان از بین رفته است.

وی افزود: بنا به اهمیت طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال این طرح با یک هفته تاخیر انجام شد تا راهها به حالت عادی بازگردند و بتوان همه روستاها را تحت پوشش طرح قرار داد.

قائم مقام وزیر در هرمزگان تاکید کرد: راه نقش به سزایی در پوشش برنامه های بهداشتی خواهد داشت به طوری که در این مدت دسترسی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی به علت سیل اخیر با مشکل روبرو شده است.

وی تصریح کرد: هر گونه کوتاهی در برنامه‌های سلامت محور موجب ایجاد خطرات در زمینه شیوع بیماری های واگیر خواهد شد به همین منظور طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در چهار استان کشور انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: این کار بعنوان یک کار بزرگ و ارزشمند است و حکایت از عزم جدی همکاران خوب دانشگاه و سایر دستگاههای همکار دارد.

سعید ناجی بیان کرد: اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال دفاع از حیثیت سلامت است که با تلاش و کوشش تیم های بهداشتی محقق شده است.

دکتر ناجی گفت:حوزه سلامت به دنبال سعادت بشری است؛ تصمیم جامعه بین‌المللی در ریشه کنی بیماریهای واگیر می باشد تا سعادت بشری را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با گستره وسیع قابل تجلیل است و جا دارد از همه تلاشگران این عرصه تقدیر نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز