معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

اقدامات گسترده‌ای در حمایت از بخش تولید در هرمزگان صورت پذیرفته است

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۷:۴۵:۰۷
کد خبر: ۹۵۵۵۸۳
اقدامات گسترده‌ای در حمایت از بخش تولید در هرمزگان صورت پذیرفته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون اقدامات گسترده ای در حمایت از تولید با برگزاری متناوب جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای پیگیری و حل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی با اتخاذ تصمیمات مناسب در هرمزگان صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در حمایت از بخش تولید ، عنوان کرد : از ابتدای سال ۹۸ تاکنون اقدامات گسترده ای در حمایت از تولید با برگزاری متناوب جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای پیگیری و حل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی با اتخاذ تصمیمات عملیاتی صورت پذیرفته است.

 
وی در همین رابطه گفت : فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی غیرفعال و جلوگیری از غیرفعال شدن بسیاری واحد های تولیدی و صنعتی نظیر کارخانه آلومینیوم المهدی بخشی از این تلاش ها بوده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: با اقدامات صورت پذیرفته در حمایت از کارخانه آلومینیوم المهدی تعداد دیگ های این کارخانه از ۱۰۷ دیگ به بیش از ۲۰۰  دیگ فعال افزایش یافته است که با رشد ۱۶۰ درصدی فعالیت این واحد همراه بوده است.
 
حیدری خاطرنشان کرد: با فراهم شدن شرایط رونق واحد های تولیدی از بیکاری بسیاری از کارگران در هرمزگان جلوگیری بعمل آمد.
 
وی افزود: در زمینه جذب تسهیلات اشتغال روستایی، هرمزگان در سطح کشور پیشتاز است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به تشکیل کمیته اقدام در هرمزگان، اظهار داشت: با تشکیل کمیته اقدام در استان هرمزگان با حضور دستگاه های اجرایی و نظارتی تصمیمات به موقع و عملیاتی در حمایت از تولید اتخاذ شد که در سطح کشور بی سابقه بود.
 
حیدری گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به واسطه شرایط خاص سال ۹۸ برای پیگیری رفع مشکلات واحد های تولیدی با رشد چشمگیری همراه بوده و اکثر مصوبات آن در حمایت از بخش تولید عملیاتی شده است.
 
وی تصریح کرد: پروژه بزرگ صنعتی مادکوش با رفع موانع و مشکلات پیش روی آن و تامین برق، گاز، تسهیلات و مواد اولیه مورد نیاز آن آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ قانون مهم تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی به بانک ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها این مهم را جهت اطلاع عموم برای بهره مندی از مزایای آن از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی اطلاع رسانی نمایند.
 
حیدری افزود: حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی تولید کنندگان به بانک ها و موسسات اعتباری مهمترین هدف ابلاغ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی به بانک ها می باشد و این قانون تسهیل کننده مصوبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از بخش تولید است.
نظر شما