فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد:

گردهمایی کارکنان و فرمانده هان پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان/ تاکید بر حفاظت منابع آبزیان با محوریت صید و صیادی پایدار

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۸:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۵۵۵۸۷
گردهمایی کارکنان و فرمانده هان پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان/ تاکید بر حفاظت منابع آبزیان  با محوریت صید و صیادی پایدار
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از گردهمایی کارکنان و فرمانده هان پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در یگان فرماندهی حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سرهنگ حسن آزادی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت و مسئولیت یگان حفاظت منابع آبزیان در صید و صیادی پایدار گفت : بدون شک در حفاظت از منابع آبزیان ، صید و صیادی پایدار یکی از محوری ترین اصول است.

وی بیان اینکه استان هرمزگان دارای ۲۲ بندر صیادی و ۳۹ مرکز تخلیه صید است تصریح کرد : این استان با برخورداری از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و بالغ بر ۳۱ هزار نفر صیاد ، فعالیت های گسترده ای ربرای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان طلب می کند که بدون شک نیازمند یاری و حمایت دیگر دستگاه های ذی ربط نیز هست.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه برخورد های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان با تعامل وحمایت های خوب دریابانی به صورت مشترک استمرار دارد گفت : تشدید برخورد های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار در دستور کار این یگان قرار دارد.

سرهنگ آزادی وجود شناور های بی هویت که سبب   کسادی کسب و کار صیادان مجاز شده ، ورود شناور های صیادی غیر مجاز از استان های همجوار (به ویژه استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان) ، افزایش شناورهای غیر مجاز ، خروج از مرز و عدم رعایت تعرضات مرزی شناور های صیادی و عدم اطلاع از عواقب آن و … را از اهم تهدایدات صید و صیادی استان هرمزگان خواند.

وی افزود : مهم ترین ماموریت پایگاه ها ، حفاظت از منابع و ذخایر آبزی آبهای تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی ، مرزی ودریایی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان بابیان اینکه صیادان زحمت کش و به مراتب سخت کوش، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند گفت : صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آنها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که این یگان با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستد.

در پایان  سرهنگ آزادی ضمن ابلاغ اینکه کلیه فرماندهان و کارکنان پایگاه های تابع در ماموریت ها حق تیر اندازی ندارند مگر در شرایط خاص و آن هم با رعایت قوانین به کارگیری سلاح،  بر حفاظت از مقر و تجهیزات سازمانی و نهایت دقت در حفظ و نگهداری آن تاکید کرد و گفت: درماموریت های محوله دریایی با تجهیزاتی کامل و به صورت زوجی به گشت زنی بپردازند و تعامل با دریابانی بصورت مستمر  در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز