مدیر کل تعاون و کار هرمزگان:

در دفاع از حقوق کارگران شهرداری کوتاه نمی آیم/پیگیر احقاق حقوق کارگران هستم

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۷:۵۲:۳۳
کد خبر: ۹۵۶۰۷۹
در دفاع از حقوق کارگران شهرداری کوتاه نمی آیم/پیگیر احقاق حقوق کارگران هستم
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه کارگران شهرداری از اقشار زحمتکش هستند و حقوق و مطالبات آنها باید بر اساس قانون پرداخت شود ، گفت : در دفاع از حقوق آنها تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهم آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ هادی ابراهیمی افزود : از حق و حقوق کارگران در تمام بخشها دفاع کرده و در این مسیر با هیچ کسی تعارف نداریم چرا که حق کارگر را حق الناس می دانیم که باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت : این اداره کل همواره پیگیر حقوق کارگران بوده و هر مرجعی باید حقوق کارگران را به طور کامل پرداخت کند و هرگونه اخذ رضایت از کارگران کمتر از آنچه قانون تعیین نموده است ، مورد تائید نیست.

ابراهیمی اضافه کرد : حقوق و مزایای کارگران شهرداری باید بر اساس جدول مزد دستگاه پیمان دهنده و منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل که به تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رسیده ، پرداخت شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد : بر اساس مصوبه شورای عالی کار ، از ابتدای سال 92 همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت که دارای یک سال سابقه باشند ، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات هستند و این موضوع مشمول کارگران شهرداری نیز می شود و پیمانکاران شهرداری نیز موظف به رعایت آن است.

ابراهیمی افزود : در جلسات و مکاتبات صورت گرفته با شهرداری ، مهلت شش ماهه و سپس مهلت یک هفته ای به شهرداری و پیمانکاران آن داده شد که پس از عدم تمکین پیمانکاران نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران ، تا کنون نامه رد صلاحیت سه شرکت پیمانکاری شهرداری صادر شده و سایر شرکت ها نیز در حال بررسی هستند و در صورتی که هر شرکتی ، حقوق و معوقات کارگران را پرداخت نکند ، رد صلاحیت می شوند.

وی به جامعه کارگری استان این اطمینان را داد که به عنوان مجری قانون کار ، این اداره کل تحت هیچ شرایطی از حقوق کارگران کوتاه نخواهد آمد و از حقشان دفاع می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز