در دیدار استاندار هرمزگان با معاونین وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

لزوم پیگیری جدی اجرای طرح‌های بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده و توجه به استفاده از معماری بومی و سنتی هرمزگان

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۸:۰۹:۰۷
کد خبر: ۹۵۶۰۸۹
لزوم پیگیری جدی اجرای طرح‌های بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده و توجه به استفاده از معماری بومی و سنتی هرمزگان
استاندار هرمزگان با معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در این دیدار ، نوسازی بافت فرسوده را یکی از اولویت های مهم در هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس دانست و عنوان کرد : در راستای تحقق سیاست های دولت در حوزه بازآفرینی شهری باید با هم افزایی و به طور جدی موضوع نوسازی بافت فرسوده مورد پیگیری قرار گیرد.

 
وی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس با جدیت در حال اجراست و از وزارت راه و شهرسازی به ویژه شرکت بازآفرینی انتظار داریم که کمک‌های خوبی به این طرح مهم داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان افزود: اجرای موفق طرح بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها می تواند به یک کار نمونه و الگو در شهر بندرعباس و حتی برای دیگر نقاط کشور تبدیل شود و در این راستا نیاز است که همه دستگاه های مرتبط به ویژه وزارت راه و شهرسازی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
 
همتی در ادامه به ضرورت توجه به معماری سنتی و بومی استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: باید در ساخت و سازها استفاده از نمادهای بومی و محلی و همچنین به کارگیری معماری سنتی این استان به عنوان یک سرمایه فرهنگی مهم مورد توجه باشد.
 
وی گفت: طرح های جدیدی از جمله مجتمع بزرگ آموزشی و همچنین ساخت بلوار ساحلی در شرق بندرعباس و تبدیل بندرگاه نخل ناخدا به یک مجموعه گردشگری در حال پیگیری و اجراست که در همه آنها معماری سنتی و بومی این استان مورد توجه قرار می گیرند.
 
استاندار هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت ایجاد شهرهای ساحلی جدید در هرمزگان به ویژه در منطقه سواحل مکران با استفاده از معماری سنتی این استان وجود دارد و در این خصوص نیز باید همکاری های ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز