طی ده ماهه سال ۹۸ :

از تصرف ۱۷۸۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری و یا خلع ید شده است

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۸:۰۵:۳۴
کد خبر: ۹۵۸۴۸۷
از تصرف ۱۷۸۷ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری و یا خلع ید شده است
مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت : طی 10 ماهه سال 98، از تصرف 1787 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و یا خلع ید شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری صبح امروز با اشاره به  گشت و مراقبت هدفمند یگان حفاظت منابع طبیعی و تمرکز روی نقاط بحرانی از نظر تخریب و تصرف اظهار داشت : در استان هرمزگان حساسیت عموم جامعه و میزان گزارش های مردمی از طریق سامانه 1504 با اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری در حوزه صیانت و حراست از اراضی ملی بسیار مناسب و اثر بخش می باشد .

وی افزود: با همکاری مردم و دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی طی ده ماهه سال 98 موفق شدیم از تصرف 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید انجام بشود.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان تاکید کرد: از مجموع 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید ، حدود ۱۴۱۲هکتار در قالب پیشگیری از تصرف در قالب 287 فقره عملیات حفاظتی  بوده است که نیروهای یگان حفاظت در مراحل اولیه و آغاز تصرف حضور داشته و در قالب تبصره ذیل ماده 55قانون حفاظت از منابع طبیعی قبل از تشکیل پرونده و با کمترین

اعمال هزینه های مالی و اجتماعی  صورت پذیرفته است.

وی گفت: طی این مدت میزان خلع ید  ۳۷۵ هکتار بوده که طی 25 فقره عملیات از تصرف اراضی سنواتی با اجرای احکام قضایی خلع ید صورت گرفته است .

این مقام مسئول بیان داشت: اولویت یگان حفاظت از  منابع طبیعی هرمزگان در حوزه مبارزه با زمین خواری، تخریب و تصرف اقدامات پیشگیرانه بوده و این اقدامات موجب شده تا هزینه های مادی و اجتماعی کمتری در این حوزه صرف شود و قبل از تشکیل پرونده های با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و اطلاع رسانی مردمی از طریق سامانه 1504 و تذکر و توجیه متصرفان از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

ذاکری افزود: طی 5ساله اخیر از سال 94 تاکنون از تصرف بیش از 6هزار هکتار ازاراضی ملی  جلوگیری و پیشگیری شده و گام بسیار خوبی در این حوزه برداشته ایم و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با زمین خواری و وظایف سازمانی حرکت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: از تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت که در تمامی عملیاتها و گشت های مراقبت حضور فعالانه داشته تشکر قدردانی می نماییم که در راستای وظایف سازمانی و منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می نمایند. مردم نیز میتوانند با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با گزارش به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ ما را در این امر خطیر و مهم یاری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز