رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش کارآفرینی دانش بنیان:

اقدامات پژوهشی و فناورانه نیاز امروز جامعه و حوزه سلامت است

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۹:۴۲:۱۰
کد خبر: ۹۶۰۸۰۶
اقدامات پژوهشی و فناورانه نیاز امروز جامعه و حوزه سلامت است
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش کارآفرینی دانش بنیان که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، شرکت های دانش بنیان، فناوران و دانشجویان در سالن ابوریحان مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برگزار شد گفت: اقدامات و فعالیت های پژوهشی و فناورانه یکی از نیازهای امروز جامعه، حوزه سلامت و به ویژه دانشگاهها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین فرشیدی با اشاره به نیازهای بخش سلامت در جامعه امروز افزود : توسعه و پیشرفت علم به ویژه در حوزه کارآفرینی و شرکت دانش بنیان اقدامات و فعالیت های جدید را در سطح دانشگاه می طلبد.

وی با تاکید بر نقش فناوری در ارتقاء سلامت عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی های جدید در ارائه برنامه های سلامت محور، کمک به اعضای هیئت علمی در جهت تولید علم و انجام تحقیقات کاربردی، همچنین تولید محصولات دانش بنیان با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه مسیر پیشرفت و اعتلای دانشگاه و دانشجویان را نیز فراهم خواهد کرد.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: استفاده از امکانات موجود در جهت راه اندازی رشته های جدید و همچنین امکان ارائه کارهای مشترک بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه با دانشکده فناوری های نوین دانشگاه تهران از جمله اقداماتی است که می تواند در جهت رسیدن به اهداف و ارتقاء دانشگاه به نسل سوم کمک کند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه با اشاره به محورهای همایش گفت: فعالیت ها و برنامه های دانشگاه در جهت نیل به دانشگاه نسل سوم، نقش شرکت های دانش بنیان و واحد های تحقیق و توسعه صنایع در توسعه فناوری در دانشگاه علوم پزشکی و اهمیت ارتباط با صنعت در کاربردی نمودن پژوهش ها، پایان نامه ها و همچنین حل مسائل از محور های مهم این همایش بود.

دکتر مجید سرنی زاده بیان کرد: نقش دفاتر توسعه فناوری در تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین، عناصر تحول در دانشگاه کارآفرین شامل: اصلاح زیرساختها بهبود فرآیندو تغییر فرهنگ، کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی: تعامل علوم پایه و بالین در اقتصاد دانش بنیان و سیاست ها و راهبردهای حمایتی از طرح ها و برنامه های توسعه فناوری در دانشگاه از مباحثی بود که دکتر محمدرضا منظم اسماعیل پور استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران در این همایش مطرح کرد.

وی اضافه کرد: چشم انداز رشد فناوریهای نوین بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، اهمیت مالکیت فکری و ثبت اختراع در تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانش بنیان: علم و مهارت، دانش و تجربه از مباحث مطروحه توسط دکتر رضا فریدی مجیدی معاون دانشکده فناوری های نوین و فناور برتر کشور بود.

دکتر منظم استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فریدی معاون دانشکده فناوری های نوین و فناور برتر کشور، دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دکتر آقاملایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سخنرانان این همایش بودند.

نظر شما